  • 11. Data: 2006-12-06 08:48:03
    Temat: Re: pod przymusem drugiej osobie oddać coś wartościowego
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 05 Dec 2006 17:12:44 +0100, t napisał(a):

    > Emeryture ze skłądek niby się odkłada, ale jak umrzesz po oderbaniu
    > pierwszej wypłaty
    > to wg najnowyszych pomysłów reszta przepadnie..

    Tak na marginesie. ta cała dyskusja o dziedziczeniu emerytury jest dla
    mnie nieco niezrozumiała. Według tego co mówiono gdy wprowadzano nowy
    system emerytalny, jako możliwe uważano 3 formy wypłaty emerytury:

    1. Jednorazowo - człowiek osiągający wiek emerytalny dostaje całą kwotę i
    jego sprawą jest jej zainwestowanie tak aby mu wystarczyło do śmierci. W
    tym systemie oczywiście nie ma mowy o zadnym dziedziczeniu po wypłącie.

    2. Wypłata stałej kwoty miesięcznej powiększanej o zyski z inwestycji
    reszty. Kwota wypłaty może być ustalana różnie - decyzja emeryta,
    pzrewidywana długość życia. Jeśli klient będzie pobierał za dużo to w
    pewnym momencie cała jego emerytura wyczerpie się i skończą się wypłaty.
    Dziedziczenie reszty emerytury po śmierci jest w tym modelu oczywiste.

    3. Model "ubezpieczeniowy". Cała kapitał trafia do firmy ubezpieczeniowej,
    która w oparcie o statystyczny przeiwdywaną długość życia ustala kwotę
    wypłaty i *gwarantuje* wypłatę do śmierci emeryta niezależnie od jego
    rzeczywistej długości życia. Ktoś kto przy tym modelu spodziewał się
    możliwości dziedziczenia chyba naprawdę nie rozumie jak działają
    ubezpieczenia. Ceną za te gwarncje wypłat musi być właśnie brak
    dziedziczenia.

    Modele 2 i 3 muszą oczywiście wymagać uszczegółowienia i modyfikacji
    związanych z zapewnieniem wypłat dla małżonków i ogólnie rzecz biorąc
    osób mających prawo do alimentów (czyli zazwyczaj niepełnoletnich dzieci)

    To co tak naprawdę w ostatnich wypowiedziach polityków zmieniło się, to
    fakt że pozostawiono tylko model nr 3 odrzucając nr 2. Myślę, że tak
    naprawdę nikt rozsądny nie spodziewał się w naszym socjalistycznym
    państwie wprowadzenia modelu nr 1.

  • 12. Data: 2006-12-06 11:11:02
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-12-2006 o 09:48:03 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > fakt że pozostawiono tylko model nr 3 odrzucając nr 2. Myślę, że tak
    > naprawdę nikt rozsądny nie spodziewał się w naszym socjalistycznym

    Gdyby wprowadzono model nr 1 to byłby paradoks - bo przecież
    wtedy cały sens przymusowych składek byłby podważony.
    Skoro emeryt jest zdolny do zarzadzania własnym kapitałem to 20. 30. 40.
    latek tak samo.

  • 13. Data: 2006-12-06 11:14:02
    Temat: Re: Wyprzeda? do go?ej ziemi - koniecznie?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 06-12-2006 o 00:33:43 cbull <"cbull[ta]poczta.onet.pl"> napisał(a):

    > U?ytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisa? w
    > wiadomo?ci news:Pine.WNT.4.64.0612051134510.3176@athlon64...

    sg/0f2595a37ca62cd3

    > To ja sie podlacze. A co jesli korzystalem ze zwolnienia VAT i wtedy
    > kupilem
    > sprzet, a w momencie konczenia DG jestem juz VATowcem. Wtedy nie
    > odliczylem,
    > ale chyba tez nie mialem prawa, tak?

    Nie miałes prawa odliczać więc i ujmować IMHO nie musisz.

  • 14. Data: 2006-12-06 17:42:18
    Temat: Re: Wyprzedaż do gołej ziemi - koniecznie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Dec 2006, cbull wrote:

> [...]
    > sprzet, a w momencie konczenia DG jestem juz VATowcem. Wtedy nie odliczylem,

    Podobnie jak ktoś kupi(ł) "na cele osobiste" ST.
    Całkiem prawidłowy jest zakup "osobisty" czegoś w stylu kompa, samochodu
    itp (za cenę brutto) i dopiero późniejsze wprowadzenie do EST.
    VATu to nie rusza - pod warunkiem nie sprzedania wcześniej niż 6 miesięcy
    oczywiście :)

    > I pytanie dodatkowe. Czy rzeczy z EW mozna wykreslic po 5 latach? Czy EW
    > trwa wiecznie? ;)

    Niestety trwa :)
    Podstawą wykreślenia jest "zbycie" czy jak to tam ujęto (kradzież
    i złomowanie też :])

    pzdr, Gotfryd