  • 1. Data: 2006-08-21 12:55:17
    Temat: Wyprzedaż majątku, a kasa fiskalna
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Likwidujemy przykładowo firmę będącą przedmiotowo zwolnioną z kasy
    fiskalnej. Żeby wyprzedać majątek "do gołej ziemi" należy przedtem
    zainstalować kasę fiskalną? W majątku znajdują się między innymi
    oprogramowanie i sprzęt telekomunikacyjny, elektroniczny.
    Czy w takim razie oznacza to, że KAŻDA FIRMA, która ma w majątku komputer
    prędzej czy później musi zainstalować kasę fiskalną?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2006-08-21 13:10:26
    Temat: Re: Wyprzedaż majątku, a kasa fiskalna
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jan Werbiński wrote:

> [...]
    > Czy w takim razie oznacza to, że KAŻDA FIRMA, która ma w majątku
    > komputer prędzej czy później musi zainstalować kasę fiskalną?

    Wygląda na to, że musi zainstalować kasę. Chyba, że wyprzedaż będzie
    tylko dla firm. Kasa jest potzrebna wyłącznie przy sprzedaży dla osób
    fizycznych.

  • 3. Data: 2006-08-21 18:47:40
    Od: "Ted" <t...@n...pl>

    > Wygląda na to, że musi zainstalować kasę. Chyba, że wyprzedaż będzie
    > tylko dla firm. Kasa jest potzrebna wyłącznie przy sprzedaży dla osób
    > fizycznych.

    Zaraz, zaraz to jak ja na dzień 31.08 zamknę DG i po rozliczeniu z
    US(remanent końcowy,podatek od dochodu,Pit 5X itd) zacznę wyprzedawać już
    mój niejako prywatny towar osobom fizycznym to także muszę kupić kasę
    fiskalną choć do tej pory jej nie miałem?
    To już robi się nieciekawie....!
    Pozdr
    Ted

  • 4. Data: 2006-08-21 21:18:01
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Ted" <t...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Zaraz, zaraz to jak ja na dzień 31.08 zamknę DG i po rozliczeniu z
    > US(remanent końcowy,podatek od dochodu,Pit 5X itd) zacznę wyprzedawać już
    > mój niejako prywatny towar osobom fizycznym

    Oczywiscie, ze nie! Ale bedzie to dla Ciebie baaaaaaardzo nieoplacalne, gdyz
    komputery zostana wycenione wg cen zakupu :) - czyli np. trup warty dzis ze
    100 musialbys uwzglednic jako wart np. 3 kPLN. Dlatego tez najpierw
    wyprzedaz do ziemi, a potem likwidacja DG, nie odwrotnie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2006-08-21 22:51:26
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl> wrote:

    > Wygląda na to, że musi zainstalować kasę. Chyba, że wyprzedaż będzie
    > tylko dla firm. Kasa jest potzrebna wyłącznie przy sprzedaży dla osób
    > fizycznych.

    Znaczy wystawiając towar na aukcji, trzeba będzie pisać że aukcja
    tylko dla firm, z powodu braku kasy fiskalnej?

    Ale w rozporządzeniu jest m.in. o sprzęcie radiowym, telewizyjnym,
    telekomunikacyjnym, fotograficznym, oraz o wyrobach z udziałem
    metali szlachetnych. Całości elektronicznego i komputerowego
    wprost tam nie ma, ale... Czy ktoś widział jasną odpowiedź:

    1. Czy komputer to sprzęt telekomunikacyjny?
    Może twórcy nie słyszeli o VoIP, chodziło im tylko o telefony?
    2. Czy urządzenia do sieci bezprzewodowych to sprzęt radiowy?
    Może też nie słyszeli, chodziło tylko o radio "do słuchania"?
    3. Jaki jest minimalny udział metali szlachetnych w wyrobie?
    Złoto pokrywające kontakty w złączach (cienka warstwa),
    srebro w składzie lutów bezołowiowych (kilka procent) -
    to "udział" czy jeszcze nie?

    Marek

  • 6. Data: 2006-08-22 07:12:53
    Od: Kesak <K...@k...pl.inv>

    Jan Werbiński wrote:

    > Czy w takim razie oznacza to, że KAŻDA FIRMA, która ma w majątku komputer
    > prędzej czy później musi zainstalować kasę fiskalną?

    A nie mozna go jakos zezlomowac, zrobic protokol zniszczenia itp? W koncu
    komputer po kilku latach ma prawo sie zepsuc. Nie wiem jak to jest
    uregulowane w UoPDOF i kpir...

  • 7. Data: 2006-08-22 08:15:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Kesak wrote:

    > A nie mozna go jakos zezlomowac, zrobic protokol zniszczenia itp? W
    > koncu komputer po kilku latach ma prawo sie zepsuc. Nie wiem jak to
    > jest uregulowane w UoPDOF i kpir...

    W tej chwili tzw "złomowanie" jest nieco utrudnione. Aktualne przepisy
    dotyczące utylizacji sprzętu elektronicznego powodują, że praktycznie
    niemożliwe jest pozbycie się komputera "na niby". Po prostu US może
    sprawdzić czy masz papiery potwierdzjące rzeczywiste złomowanie. Jeśli
    naprawdę chcesz oddać na złom, to nie ma przeszkód

  • 8. Data: 2006-08-23 13:06:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Aug 2006, Ted wrote:

> [...]
    > mój niejako prywatny towar osobom fizycznym to także muszę kupić kasę
    > fiskalną choć do tej pory jej nie miałem?

    Zajrzyj do ustawy - jest półroczne zwolnienie z VAT towarów pochodzących
    z remanentu DG.
    Ale jak jureq pisze - wycena dla VAT obejmuje wartość ZAKUPU... i ten
    VAT trzeba zapłacić przy zamykaniu DG!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2006-08-23 20:10:28
    Od: "morghul" <t...@o...pl>

    A czy na złomie piszą czy to PIV 300GHz z RAM 1024MB i dyskiem 120GB i
    monitorem LCD? Bo jeśli piszą, że to komputer z monitorem to takie można
    kupić za pare dych na allegro ;) albo dostać od znajomego...

    Tak czysto teoretycznie bo to nielegalne oczywiście :)

    --
    morghul

  • 10. Data: 2006-08-24 12:30:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jan Werbiński wrote:

    > Czy w takim razie oznacza to, że KAŻDA FIRMA, która ma w majątku
    > komputer prędzej czy później musi zainstalować kasę fiskalną?

    Wydaje mi się, ze na tej liście w rozporządzeniu komputerów jeszcze nie
    ma.