  • 1. Data: 2003-08-27 08:31:21
    Temat: Wyrejestrowanie z ZUS i ponowna rejestracja
    Od: "Lucas M. Kalita" <k...@i...com>

    Witam,

    Prowadze aktualnie dzialalnosc gospodarcza, ale od 1 wrzesnia bede
    juz zatrudniony na umowe o prace. Dzialalnosc bedzie w tym czasie
    prowadzona (nic z pracodawca oczywiscie).

    Po przejrzeniu grup zrozumialem, ze najlepiej bedzie jak zloze ZWUA
    i pozniej ZZA.

    Moje pytanie dotyczy terminow - czy ZWUA mam zlozyc z dniem
    31 sierpnia a ZZA 1 wrzesnia, czy tez moze obydwie 1 wrzesnia? Chodzi
    o to, zeby nie placic juz nic od wrzesnia z "pelnej" dzialalnosci
    gospodarczej
    a jedynie zdrowotne.

    Dziekuje za odpowiedzi.

    LK

  • 2. Data: 2003-08-27 09:23:17
    Temat: Re: Wyrejestrowanie z ZUS i ponowna rejestracja
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | 31 sierpnia a ZZA 1 wrzesnia, czy tez moze obydwie 1 wrzesnia? Chodzi
    | o to, zeby nie placic juz nic od wrzesnia z "pelnej" dzialalnosci

    Obydwa dokumenty składasz z datą 1 września.
    Przy ZWUA oznacza to, że od tego dnia nie jesteś już zgłoszony do
    ubezpieczeń społecznych.

    Biorąc pod uwagę sposób działania systemu komputerowego ZUS, nie składaj
    obydwóch dokumentów jednocześnie.
    Złóż najpierw ZWUA 1 września i następnie ZZA siódmego dnia po powstaniu
    obowiązku ubezpieczenia zdrowotnego.

    Andrzej K.

  • 3. Data: 2003-09-11 15:16:56
    Od: lidpiotr<l...@p...onet.pl>

    Prawidłowe rozwiązanie tematu przedstawił Pan sam.
    Tak wyrejestrowanie z ubezpieczeń z tytułu prowadonej działalności
    gospodarczej powinno nastapić z dniem 31 sierpnia i jest to ostatni
    dzień ubezpieczenia z tego tytułu.(ZWUA)
    Zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotniego z tytułu wykonywania
    pozarolniczej działalności gospodarczej powinno nastąpić z dniem 01
    września.(ZZA)
    W ten oto sposób nie ma przerw w opłacaniu składek ani też
    niepotrzebnego dublowania.
    Zgłoszenia do ubezpieczeń z tytułu umowy o pracę dokona za Pana
    pracodawca.
    Pozdrawiam
    lidpiotr

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-09-11 16:21:33
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | gospodarczej powinno nastapić z dniem 31 sierpnia i jest to ostatni
    | dzień ubezpieczenia z tego tytułu.(ZWUA)

    Nic właśnie.

    http://www.zus.pl/niusy/pyt002.htm

    pyt. 5

    Andrzej K.

  • 5. Data: 2003-09-12 18:45:14
    Od: "" <s...@t...pl>

> [...]
    > lidpiotr
    >
    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    ABSOLUTNIE!!! Na druku ZWUA datą wyrejestrowania jest data pierwszego dnia, od
    którego dana osoba ubezpieczenia nie podlega już ubezpieczeniom i w tym
    przypadku jeśli ubezpieczenie społeczne trwało do końca sierpnia (tzn. przez
    cały sierpień) to nalezy wpisać datę 01.09.2003. Jeśli wpisana byłaby data
    31.08.2003 oznaczałoby to, że osoba jest ubezpieczona do 30.08.2003 a więc ten
    jeden dzien wypada z ubezpieczenia.

  • 6. Data: 2003-09-12 19:21:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotniego z tytułu wykonywania
    > pozarolniczej działalności gospodarczej powinno nastąpić z dniem

    A to potrzebne?
    Przecież z tego tytułu się nie wyrejestrował.

  • 7. Data: 2003-09-12 20:08:42
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | A to potrzebne?
    | Przecież z tego tytułu się nie wyrejestrował.

    Wyrejestrowanie następuje z wszystkich ubezpieczeń (także ze zdrowotnego),
    następnie zgłasza się wyłącznie do zdrowotnego. Pewnie cudowny prokomowski
    system nie radzi sobie z takimi niuansami jak wyrejestrowanie z części
    ubezpieczeń.

    Andrzej K.