    From: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wyrejestrowanie z ZUS i ponowna rejestracja
    Date: Wed, 27 Aug 2003 11:23:17 +0200

    | Prowadze aktualnie dzialalnosc gospodarcza, ale od 1 wrzesnia bede
    | juz zatrudniony na umowe o prace. Dzialalnosc bedzie w tym czasie
    | prowadzona (nic z pracodawca oczywiscie).
    | Moje pytanie dotyczy terminow - czy ZWUA mam zlozyc z dniem
    | 31 sierpnia a ZZA 1 wrzesnia, czy tez moze obydwie 1 wrzesnia? Chodzi
    | o to, zeby nie placic juz nic od wrzesnia z "pelnej" dzialalnosci
    | gospodarczej
    | a jedynie zdrowotne.

    Obydwa dokumenty składasz z datą 1 września.
    Przy ZWUA oznacza to, że od tego dnia nie jesteś już zgłoszony do
    ubezpieczeń społecznych.

    Biorąc pod uwagę sposób działania systemu komputerowego ZUS, nie składaj
    obydwóch dokumentów jednocześnie.
    Złóż najpierw ZWUA 1 września i następnie ZZA siódmego dnia po powstaniu
    obowiązku ubezpieczenia zdrowotnego.

    Andrzej K.