  • 1. Data: 2012-01-02 14:58:12
    Temat: Wyrejestrowanie z chorobowego [zus]
    Od: alamakota <s...@a...pl>

    Do mojego obecnego (właściwego) oddziału mam 100km (inny powiat).
    Chciałem (raczej muszę :/) się wyrejestrować z chorobowego+wypadkowe.
    Czy mozna to załatwić w innym oddziale?

    DG 1 Os., płacę daninę od 2002r a nie wyobrażam sobie jak miałbym być na
    chorobowym, ile jest formalności, nie mogę chorować.
    zona i dzieci na moim ubezpieczeniu - czy są jakies konsekwencje dla nich?
    (po za tym, że tatuś nie dostanie xx(700 ?) na miesiac by się pochlastać).
    W razie W będę zawieszał działalność (skladki).
    Chyba byłem durniem, przez 10 lat trzeba było odłożyć te 7-10k na konto w
    złocie pt. "chorobowe".

  • 2. Data: 2012-01-02 15:40:14
    Temat: Re: Wyrejestrowanie z chorobowego [zus]
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2012-01-02 15:58, alamakota pisze:

    > Do mojego obecnego (właściwego) oddziału mam 100km (inny powiat).
    > Chciałem (raczej muszę :/) się wyrejestrować z chorobowego+wypadkowe.
    > Czy mozna to załatwić w innym oddziale?

    Ubezpieczenie wypadkowe jest obowiązkowe. Nie możesz zaprzestać płacenia.

    Wyrejestrowanie z chorobowego (dobrowolnego) możesz wysłać pocztą.

    > DG 1 Os., płacę daninę od 2002r a nie wyobrażam sobie jak miałbym być na
    > chorobowym, ile jest formalności, nie mogę chorować.
    > zona i dzieci na moim ubezpieczeniu - czy są jakies konsekwencje dla nich?

    Na twoim ubezpieczeniu? Masz na myśli zdrowotne? To całkiem inny
    fundusz. Jak płacisz zdrowotną (obowiązkowo) to dzieci i żona też są
    ubezpieczone (jeśli zgłosiłeś do ubezpieczeń).

    Składka chorobowa jest po to aby:
    - dostać kasę za zwolnienie lekarskie
    - w czasie zwolnienia lekarskiego nie płacić składek na ubezpieczenia
    społeczne.

> [...]
    > W razie W będę zawieszał działalność (skladki).
    > Chyba byłem durniem, przez 10 lat trzeba było odłożyć te 7-10k na konto w

    Kwota chorobowego to 2,45% postawy. Jeżeli zgłaszasz podstawę np. 3
    tyś, to chorobowe na miesiąc wychodzi 73,50zł.
    /podstawa chorobowego = podstawa na ubezp. em/rent -> o ile nie było
    przekroczenia 30-krotności/

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2012-01-02 16:16:39
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-02, Nikiel ;) <n...@O...poczta.fm> wrote:

    [...]

    > Kwota chorobowego to 2,45% postawy. Jeżeli zgłaszasz podstawę np. 3
    > tyś, to chorobowe na miesiąc wychodzi 73,50zł.

    Chyba Ci się coś rypło. Ja ostatnio za 3 dni chorobowego dostałem ~150 zł.
    Netto, czyli po odjęciu zaliczki na PIT. Do tego zniżka na składkach.
    Podstawa to obecna składka dla DG (normalna, nie dla nowych firm).

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2012-01-02 17:02:13
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    > ~150 zł. Netto, czyli po odjęciu zaliczki na PIT. Do tego zniżka na
    > składkach. Podstawa to obecna składka dla DG (normalna, nie dla

    Ale ona pisze o składce, a nie o świadczeniu.

  • 5. Data: 2012-01-02 23:18:40
    Od: Paulinka <p...@w...pl>

    alamakota pisze:
    > Do mojego obecnego (właściwego) oddziału mam 100km (inny powiat).
    > Chciałem (raczej muszę :/) się wyrejestrować z chorobowego+wypadkowe.
    > Czy mozna to załatwić w innym oddziale?

    A w jaki sposób do tej pory dostarczałeś deklaracje ZUS?

    --

    Paulinka