  • 11. Data: 2006-02-14 14:13:56
    Temat: Re: Wysokosc podatku od spadku i darowizny
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kriss wrote:

    > Zapewniam,że czytałem parę razy - nie tylko przepis ale i parę decyzji.

    > Otóż nie - podatek nie został naliczony od mieszkania a jedynie od innych
    > składników - jesli były darowane lub spadkobrane.

    > ????????????? jeśli o mnie chodzi to no abla o co Ci chodzi powyżej.

    > Nie został naliczony - poczytaj uważnie tezę z którą polemizujesz.
    >
    > Pozdrawiam- Kriss

    Cholera skasowałem post, a jednak gdzieś wyszedł. :)

    To znaczy prawie mam rację.
    Zawiesza się decyzję, ale nie o zawieszeniu płatności, a o wyliczeniu
    wymiaru podatku.
    Wygaśniecie zawieszonej decyzji powoduje, że wreszcie wyliczy się
    wymiar podatku. Wg aktulanej wartości.

  • 12. Data: 2006-02-14 19:40:21
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > wymiaru podatku.
    > Wygaśniecie zawieszonej decyzji  powoduje, że wreszcie wyliczy się

    Witku drogi !

    Nie i jeszcze raz nie . Nie ma tu zawieszenia. Podatek od sid płatny jest w
    terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Koniec postępowania.Jeśli brak
    podatku - bo "nie wlicza się do podstawy opodatkowania....... itd" to decyzja
    jest "zerowa" ale jest. Jeśli przestajesz spełniać warunki "ulgi" US wszczyna
    nowe postepowanie i wydaje nową decyzję a nie "modernizuje " czy "odwiesza"
    starą.
    Twój tok rozumowania prowadziłby do sytuacji w której spadkobierca ,
    obdarowany uzyskujący jednocześnie inne dobra niż mieszkanie w tym samym
    czasie byłby pozbawiony prawomocnej decyzji w zakresie tych pozostałych dóbr.
    Przedmiotem nowego postępowania będą więc i te "inne" dobra i mieszkanie
    łacznie i nowy wymiar podatku wraz z połową odsetek. Kwota zapłacona od innych
    dóbr zostaje zaliczona jako zapłacona.OK ?

    Pzdr-Kriss

  • 13. Data: 2006-02-14 21:20:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kriss wrote: