  • 1. Data: 2006-02-13 10:58:07
    Temat: Odmowa wystawienia faktury
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Witam!
    Czy sprzedawca może odmówić mi wystawienia faktury w momencie płacenia
    za towar lub usługę mówiąc, że faktura będzie do odbioru za 2 dni?

    --
    pozdrawiam
    Schwester

  • 2. Data: 2006-02-13 11:18:30
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Schwester wrote:
    > Witam!
    > Czy sprzedawca może odmówić mi wystawienia faktury w momencie płacenia
    > za towar lub usługę mówiąc, że faktura będzie do odbioru za 2 dni?

    Pewnie. On nie odmawia wystawienia, tylko określa kiedy zostanie to
    zrobione. Mieści się w terminie ustawowym.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2006-02-13 12:02:21
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Jan Werbiński napisał(a):

    > Pewnie. On nie odmawia wystawienia, tylko określa kiedy zostanie to
    > zrobione. Mieści się w terminie ustawowym.

    A czy ustawodawca określa, czy to ja mam odebrać fakturę, czy też należy
    mi ją dostarczyć (np. pocztą)?

  • 4. Data: 2006-02-13 14:44:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2006, Schwester wrote:

    > A czy ustawodawca określa, czy to ja mam odebrać fakturę, czy też należy mi
    > ją dostarczyć (np. pocztą)?

    ++ Ustawa o VAT +++
    Art. 106.
    1. Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani
    wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności [...]
    [...]
    4. Podatnicy, o których mowa w ust. 1-3, nie mają obowiązku wystawiania
    faktur, o których mowa w ust. 1 i 2, osobom fizycznym nieprowadzącym
    działalności gospodarczej. Jednakże na żądanie tych osób podatnicy są
    obowiązani do wystawienia faktury.
    ---
    +++ Ordynacja: +++
    Art. 87.
    § 1. Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy
    prowadzący działalność gospodarczą obowiązani są na żądanie
    kupującego lub usługobiorcy wystawić rachunek potwierdzający
    dokonanie sprzedaży lub wykonanie usługi.
    [...]
    § 3. Podatnicy wymienieni w § 1, od których zażądano rachunku
    przed wykonaniem usługi lub wydaniem towaru, wystawiają rachunek
    nie później niż w terminie 7 dni od dnia wykonania usługi lub
    wydania towaru. Jeżeli jednak żądanie wystawienia rachunku
    zostało zgłoszone po wykonaniu usługi lub wydaniu towaru,
    wystawienie rachunku następuje w terminie 7 dni od dnia
    zgłoszenia żądania.
    ---

    Nikt nie ma obowiązku niczego "doręczać".
    Ma obowiązek "wystawić" i tyle.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-02-13 17:24:36
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

    > Nikt nie ma obowiązku niczego "doręczać".
    > Ma obowiązek "wystawić" i tyle.

    Zgoda.
    Ale czasami jednak towar w sklepie jeszcze nie jest "wprowadzony do
    komputera do magazynu", a klient juz go kupuje tuż po jego rozładowaniu. Sam
    czasami proszę klientów, by po fakturę przyszli za godzinę lub przy okazji
    innego dnia. Moze z tego powodu i TEN sprzedawca chciał wydać fakturę
    troche później (na spokojnie wprowdzić f. zakupu). Tylko zamiast poprosić
    klienta o wyrozumiałość to brutalnie mu powiedział: Odbierz za 2 dni.

    --
    jacenty

  • 6. Data: 2006-02-13 22:08:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Feb 2006, it was written:

> [...]
    > troche później (na spokojnie wprowdzić f. zakupu). Tylko zamiast poprosić
    > klienta o wyrozumiałość to brutalnie mu powiedział: Odbierz za 2 dni.

    Ale prezentujesz stanowisko dotyczące etyki kupieckiej, grzeczności,
    czegokolwiek - a nie prawa.
    Ma prawo jak najbrutalnie powiedzieć "za siedem dni i do widzenia".
    Częściowo jest to uzasadnione: jak ktoś prowadzi np. centralną
    numerację faktur w sieci sprzedaży (na komentarze że .... no nic
    nie powiem, ale *wolno* mu...) to nie jest w stanie zapewnić
    bieżącego wystawiania i już.
    Mniej więcej tak samo jak klient zakładu foto dopiero po wszystkim może
    dowiedzieć się że przecież "my negatywów nie dajemy"... (powinienem
    napisać: RAWów, ale nie wszyscy jeszcze kojarzą co za zwierz :))
    Też "nieładnie" (że po) i też ma prawo...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-02-14 07:00:48
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 13 lut o godzinie 23:08, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Ma prawo jak najbrutalnie powiedzieć "za siedem dni i do widzenia".

    Co w przypadku kiedy zakupu dokonujesz w np. małopolsce, gdzie jesteś
    przejazdem i kupujesz towar sporej wartości, a zamieszkujesz w
    zachodniopomorskim?
    Po fakturę wyślesz kuriera?
    Wystawienie dowodów powinno być na bieżąco realizowane.
    Sugestia że towar nie został "wprowadzony" ponieważ dopiero przyjęto go na
    magazyn - lekko się nie trzyma kupy. Bo skoro jest widoczny w "systemie" to
    jednak został wprowadzony do tego systemu - IMO.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2006-02-14 08:51:16
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    >

    > --
    > Pozdro...                                 Artur Ch.
    > GG: 997997                            ICQ: 99380423

    Nie wyobrażam sobie odmowy wystawienia faktury. Nawet w przypadku padnięcia
    systemu. Wtedy wystawiamy ręcznie. Przecież coś takiego aż się prosi o
    poinformowanie US. Cóż za problem wystawić fakturę bezpośrednio po zakupie. A
    towar nie wprowadzony do ewidencji nie powinien być sprzedawany. No i jak
    napisał poprzednik nikt nie będzie wysyłał umyslnego po fakturę na drugi koniec
    Polski.

  • 9. Data: 2006-02-14 08:53:26
    Od: "jacenty \(R\)" <www(at)goldap.net>

> [...]
    > magazyn - lekko się nie trzyma kupy. Bo skoro jest widoczny w "systemie"
    > jednak został wprowadzony do tego systemu - IMO.

    Miałem na mysli nieco inna sytuację. Zamowileś towar, dziś teraz przywieźli.
    Ty akurat pojawiłes się po odbiór w momencie, gdy zaczął sie rozładunek.
    Mogę ci powiedzieć, byś czekał. Staram sie jednak nie trzymać klienta, a ci
    siespieszy. Idę wiec Ci na rękę. Zabierasz swoje od razu. A ja wystawię ci
    fakturę dopiero za godzinę, jak przyjmę m.in. twój zamowiony towar.
    Mieszkasz daleko? Znaczek kosztuje 1,30.
    Oczywiście, jeśli chcesz od razu, to czekaj tą godzinę.

    --
    jacenty

  • 10. Data: 2006-02-14 09:23:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Feb 2006, Artur Ch. wrote:

    > Co w przypadku kiedy zakupu dokonujesz w np. małopolsce, gdzie jesteś
    > przejazdem i kupujesz towar sporej wartości, a zamieszkujesz
    > w zachodniopomorskim?

    Wyobraź sobie że to się zdarza. Po prawdzie podejrzewam że nie
    "o sporej wartości" ale kilka lat temu ktoś (Tristan ?) pisał
    że dał się zaskoczyć tak w kiosku na dworcu: "a fakturę dostanę ?
    -oczywiście -to poproszę... -no i fakturę... -a po fakturę to pojutrze,
    jak szef wypisze".

    > Po fakturę wyślesz kuriera?

    To jest do ustalenia - może sprzedawca przyjmie zlecenia na przesłanie
    tejże faktury.
    ODPŁATNIE żeby była jasność.

    > Wystawienie dowodów powinno być na bieżąco realizowane.

    IMO nie powinno być takiego przymusu - przykładowy powód podawałem.

    > Sugestia że towar nie został "wprowadzony"

    Ja się na nią NIE powoływałem.

    Jeszcze jeden argument "za":
    Zauważcie że przyjmujecie pewien punkt widzenia: że sprzedawca
    ma prawo bez kontroli właściciela wystawiać dokumenty.
    A to nie jest wcale oczywiste że każdy właściciel tak by chciał.
    W odróżnieniu od wystawiania dokumentów przez kasę (kontrolowanych
    maszynowo) sprzedawca może nie mieć zgody na wystawianie f-r.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)