  • 1. Data: 2010-03-03 14:27:04
    Temat: Wystawienie faktury - brak NIP'u nabywcy
    Od: Adam <a...@o...pl>

    Wykonałem usługę, otrzymałem przelew, dostałem dane do faktury, wszystkie
    oprócz NIP'u. Na pytanie dlaczego nie ma NIP'u dostałem odpowiedź że US
    jeszcze go nie nadał i trzeba poczekać, natomiast żebym fakturę wystawił
    później kiedy NIP przyjdzie, albo teraz bez NIP'u a później wykonam
    korektę.

    Wydaje się że opóźnienie nie wchodzi w grę, ponieważ mam na wystawienie
    faktury 7 dni. Zastanawiam się natomiast czy można to tak załatwić
    wystawiając fakturę bez NIP'u? Rozporządzenie z 28 listopada wydaje się
    jasno mówić że NIP trzeba ująć oraz że na wystawienie faktury mam 7 dni od
    daty powstania obowiązku podatkowego. A może wpisać błędny NIP a później
    wykonać korektę?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-03-03 14:41:22
    Temat: Re: Wystawienie faktury - brak NIP'u nabywcy
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-03-03 15:27, Adam pisze:
> [...]
    > odpowiedź że US jeszcze go nie nadał i trzeba poczekać, natomiast żebym
    > fakturę wystawił później kiedy NIP przyjdzie, albo teraz bez NIP'u a

    bez sensu. Wystaw z REGONem i już.

    > od daty powstania obowiązku podatkowego. A może wpisać błędny NIP a
    > później wykonać korektę?

    I dokonać oszustwa? :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 3. Data: 2010-03-03 14:42:28
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 3 Mar, 15:27, Adam <a...@o...pl> wrote:
> [...]
    > jeszcze go nie nadał i trzeba poczekać, natomiast żebym fakturę wystawił
    > później kiedy NIP przyjdzie, albo teraz bez NIP'u a później wykonam

    użyj REGON (zdaje się, że przepisy taką sytuacje przewidują). Jeśli i
    tego Ci nie poda, to nie wpisuj w ogóle; niech się nabywca martwi.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2010-03-03 15:20:08
    Od: Adam <a...@o...pl>

    > bez sensu. Wystaw z REGONem i już.

    Regonu też nie ma - jedynym rozsądnym rozwiązaniem wydaje mi się, jak
    przedmówca pisał, wystawić bez NIP'u i REGON'u. Jest jakaś podstawa prawna
    ktora mówi o tym ze to zmartwienie nabywcy?

    > I dokonać oszustwa? :D

    Czyli też odpada

  • 5. Data: 2010-03-03 16:32:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Adam w <news:op.u8zzjuba32wwqh@skylife-laptop>:

    > Regonu też nie ma

    A wpis do EDG/KRS ma? Co to za usługobiorca?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-03-03 17:28:23
    Od: Adam <a...@o...pl>

    Dnia 03-03-2010 o 17:32:46 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > A wpis do EDG/KRS ma? Co to za usługobiorca?

    Ma wpis do KRS (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością)

  • 7. Data: 2010-03-03 17:55:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Adam w <news:op.u8z5hlzj32wwqh@skylife-laptop>:

    > Ma wpis do KRS (spółka z ograniczoną odpowiedzialnością)

    <http://e-prawnik.pl/biznes/prawo-podatkowe/podatek-
    vat-i-akcyza/odpowiedzi/faktura-bez-numeru-nip.html>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2010-03-03 18:01:02
    Od: <s...@a...pl>

    >użyj REGON (zdaje się, że przepisy taką sytuacje przewidują).

    Kiedyś przewidywały (chyba). Teraz tego nie ma.