  • 1. Data: 2005-09-26 21:26:57
    Temat: Z doswiadczenia - jak numerowac fVAT?
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Witam

    Pytanie skierowane do osob ktore prowadza juz jakis czas DG.
    Jak najlepiej prowadzic numeracje faktur VAT? Zeby ewentualnie pozniej
    najlatwiej to bylo odnalesc, czy sprawialo najmniej klopotow w przyszlosci
    ;)

    Ja stawiam na format:
    nr/rok
    nr/mies/rok

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 2. Data: 2005-09-27 09:46:32
    Temat: Re: Z doswiadczenia - jak numerowac fVAT?
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak najlepiej prowadzic numeracje faktur VAT? Zeby ewentualnie pozniej
    > najlatwiej to bylo odnalesc, czy sprawialo najmniej klopotow w przyszlosci

    ja numeruje nr/mies/rok
    jest mi latwiej szukac, zwlaszcza gdy ma sie stalych klientow.

    pzdr
    pit.

  • 3. Data: 2005-09-27 10:24:45
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl> napisał w wiadomości

    > ja numeruje nr/mies/rok
    > jest mi latwiej szukac, zwlaszcza gdy ma sie stalych klientow.

    Tego zadne przepisy nie reguluja?
    Jak jestem np na VATcie kwartalnym to np moge zrobic nr/kwartal/rok?

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 4. Data: 2005-09-27 11:22:10
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl> napisał w
    wiadomości news:dh9os6$d44$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja stawiam na format:
    > nr/rok
    > nr/mies/rok

    Sugerowalbym nr/mies/rok. W kazdym miesiacu numeracje zaczynamy od
    "1". Bardzo przydatny w praktyce sposob numeracji. :-)

    marekz

  • 5. Data: 2005-09-27 11:31:30
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    > Użytkownik "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl> napisał w wiadomości

    > Tego zadne przepisy nie reguluja?
    > Jak jestem np na VATcie kwartalnym to np moge zrobic nr/kwartal/rok?

    jezeli dobrze to pamietam to wazne jest by zachowac ciaglosc numeracji,
    a co dodasz po / to juz twoja sprawa.
    Moga byc nawet i litery albo cyfry rzymskie, np: .../I/2005
    i bedziesz sobie rzymskimi oznaczac kwartaly

    p.

  • 6. Data: 2005-09-27 11:31:57
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Sugerowalbym nr/mies/rok. W kazdym miesiacu numeracje zaczynamy od "1".
    > Bardzo przydatny w praktyce sposob numeracji. :-)

    a nie jest tak, ze musi byc ciaglosc numeracji w roku podatkowym?
    czyli od 1 kolejno w gore przez wszystkie miesiace?

    pit.

  • 7. Data: 2005-09-27 12:19:25
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > a nie jest tak, ze musi byc ciaglosc numeracji w roku podatkowym?
    > czyli od 1 kolejno w gore przez wszystkie miesiace?

    Kontrola w zakresie podatku vat nie zglosila zastrzezen w odniesieniu
    do tego mojego sposobu numeracji. Jak to jest 'teoretycznie', to nie
    wiem, malo sie przejmuje takimi rzeczami. :-)

    marekz

  • 8. Data: 2005-09-27 13:22:15
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Jak to jest 'teoretycznie', to nie wiem, malo sie przejmuje takimi
    rzeczami. :-)

    Ciekawe podejscie dla prowadzącego DG :)
    Numer faktury musi być tylko unikalny i kolejny według jakiegoś wybranego
    sobie systemu.
    Polega to w praktyce na tym, że znając cały numer powinneś już wiedzieć w
    którym segregatorze (lub jego części) go szukać.

    vertret

  • 9. Data: 2005-09-27 18:32:50
    Od: "Piotr" <b...@s...pl>

    > ja numeruje nr/mies/rok

    może i dobry pomysł dla kilku dokumentów w roku,
    ale od kilkunastu do kilku tysięcy, to na pewno

    rok/nr lub rok/nr/nr_klienta

    ewentualnie wstawki między rok/ i /nr

    Dlaczego ?
    Bo właśnie w numeracji normalnej (j.w.) łatwiej się szuka, sortuje, filtruje, ...

    --
    Piotr

  • 10. Data: 2005-09-27 22:14:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 27 Sep 2005, pit. wrote:

    > a nie jest tak, ze musi byc ciaglosc numeracji w roku podatkowym?

    Nie jest. Wymagana jest "numeracja kolejna", nie wymieniono
    kolejna w czym i w szczególności w jakim okresie.

    > czyli od 1 kolejno w gore przez wszystkie miesiace?

    Zastanów się moment.
    Masz sieć sklepów/hurtowni typu Makro Cash&Carry - średnio co
    druga sprzedaż to faktura, po kilka/kilkanaście kas w każdej
    lokalizacji i od nowelizacji ustawy w 2004 roku firma jest
    JEDNYM podatnikiem (poprzednio oddział mógł zostać osobnym
    podatnikiem VAT).
    Dajesz głowę że podjąłbyś się rozwiązania problemu "kolejnego
    numerowania faktur w roku podatkowym" ???
    ;)
    IMO (nie nie tylko) dowolne sensowne przypisanie "ciągu faktur"
    jest prawidłowe, przykładowo po:
    - lokalizacji sprzedaży, np. każda kasa numeruje osobno
    - typie sprzedaży, czyli osobno handel, osobno usługi
    - właściwości klienta, czyli osobno firmom osobno sprzedaż
    "osobista" (ujmowana na paragonach)
    ...albo co tam kto wymyśli.
    Oczywiście *całe* oznaczenie faktury musi być unikalne :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)