  • 1. Data: 2003-09-26 06:32:36
    Temat: ZUS
    Od: "Luki" <l...@a...waw.pl>

    Witam,
    Mam pytanie, czy studenci, podobnie jak absolwenci, sa zwolnieni ze skladek
    dla ZUSu przez rok od otworzenia dzialalnosci?
    Dziekuje z gory :)

    --
    Luki
    l...@a...waw.pl

  • 2. Data: 2003-09-26 07:57:35
    Temat: Re: ZUS
    Od: "brutus" <brutus417[remove_it]@poczta.onet.pl>

    "Luki" <l...@a...waw.pl> wrote in message news:bl0mie$1fhl$1@foka.acn.pl...
> [...]
    skladek
    > dla ZUSu przez rok od otworzenia dzialalnosci?

    NIE
    Moja zona to niedawno przerabiala

    Rafal

  • 3. Data: 2003-09-26 10:13:50
    Od: "Mariusz \(Maniek\) Milobedzki" <m...@p...onet.pl>

    > NIE
    > Moja zona to niedawno przerabiala
    a absolwenci sa zwolnieni ?

    Maniek Camry
    GG: 2220373
    m...@p...onet.pl

  • 4. Data: 2003-09-26 11:50:30
    Od: "Mariusz" <M...@o...pl>

    > skladek
    >
    > NIE

    A jak miałem DG na studiach i teraz kończę studia, jestem absolwentem, to
    obowiązuje mnie zwolnienie? Mam teraz przestać płacić?

    Mariusz

  • 5. Data: 2003-09-26 13:29:29
    Od: "brutus" <brutus417[remove_it]@poczta.onet.pl>

    "Mariusz (Maniek) Milobedzki" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > a absolwenci sa zwolnieni ?

    Przez rok z placenia emerytalnego, nic wiecej

  • 6. Data: 2003-09-26 13:31:50
    Od: "brutus" <brutus417[remove_it]@poczta.onet.pl>

    "Mariusz" <M...@o...pl> wrote in message

    > A jak miałem DG na studiach i teraz kończę studia, jestem absolwentem, to
    > obowiązuje mnie zwolnienie? Mam teraz przestać płacić?

    Nie,
    Jesli chcesz miec zwolnienie z placenia emerytalnego (podkreslam
    emerytalnego) to musisz przed obrona zamknac dzialalnosc i otworzyc na nowo
    juz jako absolwent.

    Rafal

  • 7. Data: 2003-09-26 16:51:31
    Od: "" <s...@t...pl>

> [...]
    > Jesli chcesz miec zwolnienie z placenia emerytalnego (podkreslam
    > emerytalnego) to musisz przed obrona zamknac dzialalnosc i otworzyc na nowo

    To nie jest prawda. Ze zwolnienia z opłacania składki emerytalnej moga
    skorzystac tylko ci absolwenci, ktorzy w okresie do 12 miesięcy od dnia
    określonego w dyplomie, świadectwie ukończenia szkoły lub zaświadczeniu o
    ukończeniu kursu, po raz pierwszy we własnym imieniu podjęli i wykonują
    działalność gospodarczą. Wiec jesli ktos wczesniej prowadzil DG i mimo ze ja
    np. zawiesi a po uzyskaniu statusu absolwenta znow ja zglosi to nie bedzie
    zwolniony.

  • 8. Data: 2003-09-29 07:09:20
    Od: "brutus" <brutus417[remove_it]@poczta.onet.pl>

    <s...@t...pl> wrote in message

    > To nie jest prawda.

    Polecam: http://www.zus.pl/niusy/udarpdg.htm
    a szczególnie:

    "Absolwenci, którzy:
    prowadzili już działalność gospodarczą, ale zakończyli jej prowadzenie przed
    dniem poprzedzającym dzień określony w dyplomie, świadectwie ukończenia
    szkoły lub zaświadczeniu o ukończeniu kursu (dokonali odpowiednich
    wyrejestrowań od dnia poprzedzającego dzień określony w dyplomie,
    świadectwie ukończenia szkoły lub zaświadczeniu o ukończeniu kursu lub od
    dnia wcześniejszego), a następnie podjęli prowadzenie działalności od dnia
    określonego w dyplomie, świadectwie ukończenia szkoły lub zaświadczeniu o
    ukończeniu kursu, nie wcześniejszego jednak niż od 4 sierpnia 2002 r.
    (dokonali odpowiednich zgłoszeń od 4 sierpnia 2002 r. lub od daty
    późniejszej) - są uprawnieni do złożenia wniosku o zwolnienie z obowiązku
    opłacania składek na ubezpieczenie emerytalne"

    Rafal