    From: Mario <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS, ale warto zaglądnąć
    Date: Thu, 09 Feb 2006 22:45:48 +0100

    Ostatnio analizowałem takie sytuacje.

    Mój znajomy (30 latek) zachorował na śmiertelną chorobę.
    Lekarz mu powiedział że w najlepszych okolicznościach pozyje ok 5 lat.
    Jest osobą samotną, nie ma żony, dzieci, równiez rodziców którzy zmarli.
    Pracuje w bardzo dobrej firmie i zarabia wcale niemało.
    Z racji wieku należy do OFE, do którego musi przelewać część własnych
    pieniędzy, co do których jest pewien, że z nich nie skorzysta (umrze
    wcześniej zanim przejdzie na emeryturę).
    Z pieniędzy tych nie skorzystają również jego spadkobiercy, bo po prostu
    ich nie ma.

    Jak myślicie - czy taka sytuacja nie godzi w jego prawo do poszanowania
    własności.

    Kolega zastanawia się nad skarga do rzecznika praw obywatelskich o
    stwierdzenie za niezgodna z konstytucją ustawy o OFE.
    W jego przypadku składka, jaką musi płacić do ZUSu jest zwykłaym
    złodziejstwem.