eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZUS - czy mozna ksiegowac ZUS w opisany nizej (prosty) sposob? › Re: ZUS - czy mozna ksiegowac ZUS w opisany nizej (prosty) sposob?
    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - czy mozna ksiegowac ZUS w opisany nizej (prosty) sposob?
    Date: Thu, 5 Dec 2002 12:01:35 +0100

    > Można tak. Z tym, że składki na FP nie możesz rozliczać na PIT-5 - musisz
    > dawać w koszty do KPiR.

    Aha, czyli nie mozna tak jak mi sie marzylo.

    A moge prosic o podstawe prawna?
    (nie zebym nie wierzył, tylko chce się dokształcić,
    a na razie nawet nie wiem w jakiej ustawie tego szukac).

    Wobec tego - nowa wersja - czy mozna tak:

    1. ZADNYCH skaldek (z wyjatkiem FP) nie wpisuję do KPiR,
    wszystie (z wyjatkiem FP) rozliczam dopiero odpowiednio na PIT-5

    2. FP wpisuje do KPiR w miesiącu, w ktorym przelewam do ZUS
    (czyli np. w czerwcu dla ubezpieczen "za maj"),

    2. ostatecznie WSZYSTKIE skladki za maj (placone do 10 czerwca)
    sa moim kosztem "czerwcowym"

    Tak mozna?

    Dzieki,

    Latet