  • 11. Data: 2003-07-10 21:44:47
    Temat: Re: ZUS - deklaracje - składać czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jul 2003, Boguslaw Szostak wrote:
    [...]
    >+ To praktycznie niemozliwe, by system przyjal dwie deklaracje o TYM SAMYM
    >+ numerze.

    Oj, nie wierzę że ty jeszcze nigdy nie widziałeś programu "przemyślanego
    inaczej"... :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-08-05 22:01:23
    Od: "" <s...@t...pl>

    > W każdym oddziale jest zapewne inaczej :-)
    > W moim oddziale moja deklaracja jest nadrzędna i kasuje
    > wygenerowaną przez system lub jeśli ja przesyłam swoją
    > wcześniej to ta systemowa jest odrzucana.
    > (Informacja z mojego ZUS)
    >
    > Fakt złożenia deklaracji, gdy nie ma takiego obowiązku,
    > może ma wpływ, a może nie ma
    > na przelew składek do OFE.
    > U mnie miał. A poza tym łatwiej złożyć samemu korekty,
    > niż wymusić coś na "systemie".

    W każdym oddziale jest tak samo. A jeżeli płatnik jednak złoży swoją deklarację
    to jego DRA jest z wyzszym identyfikatorem i jak napisałeś kasuje ona tzw.
    klona. A jeślichodzi o OFE to przekazanie składki jest uzależnione od:
    poprawnego zgłoszenia do ubezpieczeń (dokonanego w terminie), złożenia
    poprawnych dokumentów rozliczenioeych (w terminie) i dokonania poprawnej wpłaty
    (oczywiście w terminie).