  • Data: 2006-10-02 13:06:59
    Temat: Re: ZUS - dzialalnosc - ZONA
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JW wrote:

    > Witam. Mam pytanko. Czy jeżeli będę miał działalność gospodarcza i
    > chciałbym żeby moja zona była również ubezpieczona (ZUSik) to mam ja
    > zatrudnic czy da się to jakos inaczej załatwić i jakie SA tego plusy i
    > minusy. (Chciałbym skorzystać z "promocyjnej" oferty ZUS-u dla siebie
    > czyli przez dwa latka płacąc cos około 300 zł.

    Nikt jak dotąd nie zadał najważniejszego pytania: o jakie ubezpieczenie
    ci chodzi? Czy zdrowotne (czyli ta niby bezpłatna służba zdrowia), czy
    emerytalno/rentowe.
    Jeśli zdrowotne to ją po prostu zgłoś do swojego ubezpieczenia.
    Jeśli emerytalno/rentowe to musisz ją zarejestrować jako osobe
    wspólpracującą. Tylko wtedy niech ona rzeczywiście co jakiś czas coś ci
    pomoże, bo a nuż komus w ZUS przyjdzie do głowy to sprawdzić.