  • 1. Data: 2004-10-25 10:44:12
    Temat: Odp: ZUS i chorobowe
    Od: "Przemek" <p...@o...pl>

    > Prowadze jednoosobowa DG, place w terminie skladki zus
    > ale bez chorobowego.
    > Mam teraz 9 dni zwolnienia lekarskiego.
    > Czy moge pomniejszyc skladke zus o te 9 dni, czy jesli
    > nie place chorobowego to nie moge tego zrobic ?

    Nie możesz pomniejszyć składek.
    Przemek

  • 2. Data: 2004-10-25 10:47:46
    Temat: ZUS i chorobowe
    Od: "Red" <a...@s...net>

    Witam,

[...]

    Pozdrawiam
    Ryszard

  • 3. Data: 2004-10-25 10:53:08
    Od: "Przemek" <p...@o...pl>

  • 4. Data: 2004-10-25 11:08:53
    Temat: Re: ZUS i chorobowe
    Od: "Red" <a...@s...net>

    Przemek wrote:

    > Nie możesz pomniejszyć składek.

    Dzieki.
    Wspanialy kraj Polska, zyc nie umierac.

  • 5. Data: 2004-10-25 11:55:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, Red wrote:

    >+ Przemek wrote:
    >+ >> Prowadze jednoosobowa DG, place w terminie skladki zus
    >+ >> ale bez chorobowego.
    [...]
    >+ > Nie możesz pomniejszyć składek.
    >+
    >+ Dzieki.
    >+ Wspanialy kraj Polska, zyc nie umierac.

    No, składka chorobowa to w pierwszej kolejności jest właśnie
    "ubezpieczenie od płacenia ZUSu w czasie choroby"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 6. Data: 2004-10-25 20:01:08
    Od: "MarkY" <m...@t...sobie.skasuj.w.pl>

    > No, składka chorobowa to w pierwszej kolejności jest właśnie
    > "ubezpieczenie od płacenia ZUSu w czasie choroby"...

    Tzn które składki ulegają pomniejszeniu w wyniku trwającej te 9 dni choroby
    ?
    Czy przez pierwszy okres (chyba 6 miesięcy ?) płacenia dobrowolnie
    chorobowego w razie choroby też można pomniejszac skladki "chorując" ?

    Marky

  • 7. Data: 2004-10-25 21:08:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Oct 2004, MarkY wrote:
    [...]
    >+ Czy przez pierwszy okres (chyba 6 miesięcy ?) płacenia dobrowolnie
    >+ chorobowego w razie choroby też można pomniejszac skladki "chorując" ?

    AFAIK nie :(
    Chyba że ma się "znajomą firmę" i zatrudnia się (celem sprzątania
    powierzchni 2mx2m) na 1/16 etatu (na przykład) bo PRACOWNIK to
    jest pan i już po 1 miesiącu przysługuje mu "zaliczenie"... :>
    Jak to zwykle u nas :[
    Chyba nie pokręciłem z tym że może być <minmalna płaca (głowy
    nie dam !).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 8. Data: 2004-10-26 09:54:21
    Od: b...@p...onet.pl

> [...]
    > Jak to zwykle u nas :[
    > Chyba nie pokręciłem z tym że może być <minmalna płaca (głowy

    Minimalna płaca musi być, nie musi być cały etat i od działalności gospodarczej
    nie trzeba płacić społecznych wcale.
    Nie wiem czy to się opłaci, biorąc pod uwagę, że trzeba od pensji zapłacić
    jeszcze podatek - nie chce mi się liczyć

  • 9. Data: 2004-10-27 20:28:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Przepraszam za długaśny cytat...:

    On Tue, 26 Oct 2004 b...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ > Jak to zwykle u nas :[
    >+ > Chyba nie pokręciłem z tym że może być <minmalna płaca (głowy
    [...]
    >+ Minimalna płaca musi być, nie musi być cały etat i od działalności gospodarczej
    >+ nie trzeba płacić społecznych wcale.

    Ale tu NIE CHODZI o *niepłacenie składek*.
    Chodzi o *uzyskanie ubezpieczenia chorobowego*.

    >+ Nie wiem czy to się opłaci, biorąc pod uwagę, że trzeba od pensji zapłacić
    >+ jeszcze podatek - nie chce mi się liczyć

    To już poza konkursem :)
    "Znajoma firma" może zapłacić przecież jakąś FAKTYCZNĄ należność (a nie
    pozorną !) to i podatek bez różnicy (a jak ktoś ma 19% liniowo to
    nawet lepiej bo "kwota wolna" się nie zmarnuje :>).
    Prowadzący DG widzi przed oczyma czarne chmury w postaci leczenia
    szpitalnego z rehabilitacją (ale nie z zaskoczenia :> przy wypadku).
    Czy prawdą jest że pracownik na 1/16 etatu uzyska ub. chorobowe
    po 1 miesiącu płacenia składek ?
    Czy równoczesne prowadzenie DG może coś tu zmienić ?
    W szczególności - przy "zmiana tytułu" poprzez zarejestrowanie
    (*ponowne* jak to w ZUSie) DG od następnego dnia po skończeniu
    umowy o pracę pracownika który *miał* ubezpieczenie chorobowe
    nie starczy żeby "zachować ciągłość" ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-10-27 21:06:40
    Od: "livia" <s...@p...pl>

    >On Mon, 25 Oct 2004, MarkY wrote:
    >[...]

    masz prawo zachorować dopiero po 6 miesiącach. Jeśli zdecydujesz się
    wcześniej, to otrzymane L-4 możesz sobie powiesić nad łóżkiem i podziwiać.
    Dopiero po pól roku płacenia skłądek i mieszczenia się teminowo. Masz prawo
    obniżyć sobie skłądki. Ale dotyczy to tylko kont 51,53. ZUS-52 płacisz ZAWSZE
    w całości.
    co do terminowości wpłat UWAGA!LIczy się dzień wpłąty na konto ZUSu a nie
    kiedy ty raczyłeś wysłać przelew. Jeśli się raz nie zmieściłeś w tym terminie
    to zabawa zaczyna się od początku.

> [...]
    >Jak to zwykle u nas :[
    >Chyba nie pokręciłem z tym że może być <minmalna płaca (głowy

    Tak ale w tym przypadku z L-4 można korzystać jedynie ze stosunku pracy, czyli
    tej 1/16 E. A w dalszym ciągu trzeba płacić zusowi pełną danine z działąlności.
    Dopiero po 6 miesiącach masz prawo do chorobowego z działalności.
    Jeśli jednak zarabiasz minimalną Polską, to jesteś zwolniony z płacenia zusu
    51 i 53 z działalności. A więc i tak zwolnienie masz jedynie ze stosunku pracy.
    A ZUS-52 dalej płacisz w całosci.

    ZUS-52 płacimy pełną skłądkę ze wszystkich rodzająw działalności jakie
    prowadzimy i miejsc naszej pracy. W ten sposób możemy nawet płącić 5 skłądek z
    dzialąlności, 3 z umów zlec.,4 z umów o dzieło i 3 z umowy o pracę.

    pozdrawiam Maja

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl