    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS i chorobowe
    Date: Wed, 27 Oct 2004 22:28:02 +0200

    Przepraszam za długaśny cytat...:

    On Tue, 26 Oct 2004 b...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ > [...]
    >+ > >+ Czy przez pierwszy okres (chyba 6 miesięcy ?) płacenia dobrowolnie
    >+ > >+ chorobowego w razie choroby też można pomniejszac skladki "chorując" ?
    >+ >
    >+ > AFAIK nie :(
    >+ > Chyba że ma się "znajomą firmę" i zatrudnia się (celem sprzątania
    >+ > powierzchni 2mx2m) na 1/16 etatu (na przykład) bo PRACOWNIK to
    >+ > jest pan i już po 1 miesiącu przysługuje mu "zaliczenie"... :>
    >+ > Jak to zwykle u nas :[
    >+ > Chyba nie pokręciłem z tym że może być <minmalna płaca (głowy
    [...]
    >+ Minimalna płaca musi być, nie musi być cały etat i od działalności gospodarczej
    >+ nie trzeba płacić społecznych wcale.

    Ale tu NIE CHODZI o *niepłacenie składek*.
    Chodzi o *uzyskanie ubezpieczenia chorobowego*.

    >+ Nie wiem czy to się opłaci, biorąc pod uwagę, że trzeba od pensji zapłacić
    >+ jeszcze podatek - nie chce mi się liczyć

    To już poza konkursem :)
    "Znajoma firma" może zapłacić przecież jakąś FAKTYCZNĄ należność (a nie
    pozorną !) to i podatek bez różnicy (a jak ktoś ma 19% liniowo to
    nawet lepiej bo "kwota wolna" się nie zmarnuje :>).
    Prowadzący DG widzi przed oczyma czarne chmury w postaci leczenia
    szpitalnego z rehabilitacją (ale nie z zaskoczenia :> przy wypadku).
    Czy prawdą jest że pracownik na 1/16 etatu uzyska ub. chorobowe
    po 1 miesiącu płacenia składek ?
    Czy równoczesne prowadzenie DG może coś tu zmienić ?
    W szczególności - przy "zmiana tytułu" poprzez zarejestrowanie
    (*ponowne* jak to w ZUSie) DG od następnego dnia po skończeniu
    umowy o pracę pracownika który *miał* ubezpieczenie chorobowe
    nie starczy żeby "zachować ciągłość" ?

    pozdrowienia, Gotfryd