  • Data: 2010-01-06 18:18:28
    Temat: Re: ZUS i komornik
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 06-01-2010 o 19:00:52 sq8bgq <s...@b...net> napisał(a):

    > Witam ponownie
    >
    > Rozumiem, że jedna osoba która odpowiedziała w temacie odpowiedziała
    > prawidłowo, skoro nie ma sprzeciwu? Czyli rozumiem, że przedawnienie
    > nastapi po 10 latach od wytoczenia sprawy sądowej, a skoro sprawa była
    > blisko 10 lat po zadłużeniu - razem muszę poczekać (jeśli się
    > zdecyduję) 20 lat :-) ???

    1. Co to za sprawa była? Bo niopłacone DRA jest samo w sobie podstawą do
    wystawienia
    tytułu wykonawczego i żadnego sądu, o ile wiem, nie trzeba (ZUS zgłasza
    się do US-u
    i poborca skarbowy wskakuje na Twój majątek)

    2. Po przerwaniu biegu przedawnienia biegnie od na nowo, nie jestem tylko
    pewien
    czy kolejna czynność egzekucyjna znowu przerywa bieg, czy można przerwać
    bieg tylko raz

    3. Jeśli bieg może być przerwany tylko raz, to musisz czekać 5 albo 10 lat
    (nie pamiętam
    czy w przypadku egzekucji liczy się termin 5 lat z ordynacji czy 10 lat z
    usus), jeśli
    przerać bieg można wielokrotnie to dożywotnio mogą Cię ścigać

    --
    Tomek