  • 1. Data: 2005-05-20 19:27:14
    Temat: ZUS - legitymacja ubezpieczeniowa dla dziecka
    Od: Olga <n...@s...pl>

    witajcie,

    To moj pierwszy raz z usenetem wiec prosze o wyrozumialosc. Niedawno
    awansowalam na stanowisko kadrowej, no i juz mam nie lada problem. Firma
    zatrudnila chlopaka na okres probny (3 miesiace), jest to osoba majaca
    dziecko (dziecko ma nazwisko ojca) ale nie zyjąca w zwiazku malzenskim, o
    roznych adresach zamieszkania, nie zyja we wspolnym gospodarstwie domowym.

    Pracownik chce wyrobic legitymacje ubezpieczeniowa dla dziecka, czy sa ku
    temu jakies przeciwwskazania i jak to zalatwic w ZUS? Nadmieniam iż Matka
    dziecka jest osoba bezrobotna.

    Dziekuje i pozdrawiam
    Olga

  • 2. Data: 2005-05-20 19:50:38
    Temat: Re: ZUS - legitymacja ubezpieczeniowa dla dziecka
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Olga" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Pracownik chce wyrobic legitymacje ubezpieczeniowa dla dziecka, czy sa ku
    > temu jakies przeciwwskazania i jak to zalatwic w ZUS? Nadmieniam iż Matka
    > dziecka jest osoba bezrobotna.

    O ile mnie pamięc nie myli, to nie ma czegoś takiego
    jak legitymacja dla dziecka.
    Jest legitymacja dla członków rodziny ubezpieczonego.
    Jeśli dziecko się uczy to legitymacja ucznia czy studencka
    jest wystarczająca.
    Nie podam podstawy prawnej tych rewelacji,
    bo nic mi dziś oprócz news nie działa :-)

  • 3. Data: 2005-05-20 20:13:00
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

> [...]
    sa ku
    > temu jakies przeciwwskazania i jak to zalatwic w ZUS? Nadmieniam iż

    Jeżeli matka dziecka jest bezrobotna, to powinna zarejestrować się w
    urzędzie pracy, aby mieć ubezpieczenie zdrowotne dla siebie, również
    dla dziecka.

    Ojciec dziecka może zgłosić swoje dziecko do ubezpieczenia
    zdrowotnego. Powinien wypełnić deklarację ZUS ZCNA (jeżeli adres
    zamieszkania dziecka jest inny niż ojca) lub ZUS ZCZA (gdy dziecko
    zamieszkuje razem z ojcem).
    Konieczne dokumenty to akt urodzenia dziecka oraz dowód osobisty
    ojca-pracownika.
    Jeżeli firma zatrudnia do 19 pracowników, to legitymację
    ubezpieczeniową dla członków rodziny (również dla pracownika) wydaje
    ZUS na podstawie wniosku sporządzonego przez zakład pracy (druki
    wniosków są w ZUS).
    Jeżeli firma zatrudnia ponad 19 pracowników, to druki legitymacji
    ubezpieczeniowych pobiera w ZUS i wydaje legitymacje pracownikom.
    Szczegółowych informacji można zasięgnąć, nawet telefonicznie, w
    każdym oddziale (inspektoracie) ZUS i radzę korzystać z tej
    możliwości, aby uniknąć niepotrzebnych nieprawidłowości.
    Dziecko do ubezpieczenia zdrowotnego zgłasza tylko jeden z rodziców.

    wa

  • 4. Data: 2005-05-20 20:19:25
    Od: Olga <n...@s...pl>

    Dnia Fri, 20 May 2005 21:50:38 +0200, cef napisał(a):

    > O ile mnie pamięc nie myli, to nie ma czegoś takiego
    > jak legitymacja dla dziecka.

    Przepraszam za pomylke, oczywiscie zle sie wyrazilam, chodzilo mi o
    legitymacje dla czlonka rodziny

    Dziekuje bardzo za info

  • 5. Data: 2005-05-20 20:21:13
    Od: Olga <n...@s...pl>

    Dnia Fri, 20 May 2005 22:13:00 +0200, wektor napisał(a):

    [...]
> [...]
    > możliwości, aby uniknąć niepotrzebnych nieprawidłowości.
    > Dziecko do ubezpieczenia zdrowotnego zgłasza tylko jeden z rodziców.

    Dziekuje Ci za odpowiedz

    > Pozdrawiam

    Pozdrawiam
    Olga