  • 1. Data: 2005-03-21 08:32:16
    Temat: ZUS - niższe składki
    Od: Andrzej CH <s...@C...pl>

    Czy ktoś może przerobił praktycznie płacenie niższych składek na ZUS?
    Andrzej

  • 2. Data: 2005-03-21 10:22:40
    Temat: Re: ZUS - niższe składki
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Czy ktoś może przerobił praktycznie płacenie niższych składek na ZUS?

    A co tu praktycznego strasznego ... ?????????

    jeśli wykonujesz umowę zlecenia za np. 100 zł i płacisz od niej wszystkie
    składki a podejmujesz działalność gospodarczą ... to nie musisz odprowadzać
    składek na ubezpieczenie społeczne z tytułu działalności gospodarczej a
    tylko z umowy zlecenia, bo to pierwszy tytuł ...

    jest to stosowane bez przeszkód ..

    pozdrawiam
    fart

  • 3. Data: 2005-03-21 10:26:34
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    TYLKO W TEN SPOSÓB .... PO OSIĄGNIĘCIU WIEKU EMERYTALNEGO NIE BĘDZIESZ MIAŁ
    CO DO PYSKA WŁOŻYĆ !!!!!!!!!!
    i będziesz szukał ratunku w zasiłku bo emerytury mieć oczyw3iście nie
    będziesz miał naskładanej..... i przyjdziesz do mnie po kromkę suchego
    chleba .... a ja Ci nie dam, chytrus jestem

    pozdrawiam
    fart

  • 4. Data: 2005-03-21 10:54:44
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie będziesz miał naskładanej..... i przyjdziesz do mnie po kromkę
    > suchego chleba .... a ja Ci nie dam, chytrus jestem

    Wystarczy z zaoszczedzonych danin zusowych zakupic drugie mieszkanie i
    wynajac je. Na wiek emerytalny sposob nienajgorszy, wiec nie demonizuj
    tutaj. :-)

    marekz

  • 5. Data: 2005-03-21 11:59:09
    Od: Andrzej CH <s...@C...pl>

    fart napisał(a):
    > TYLKO W TEN SPOSÓB .... PO OSIĄGNIĘCIU WIEKU EMERYTALNEGO NIE BĘDZIESZ MIAŁ
    > CO DO PYSKA WŁOŻYĆ !!!!!!!!!! ............
    > fart

    Jestem tego świadom niestety ale to może byc ratunek na dziś.
    Czy mógłbym prosic o jakieś techniczne sugestie jak
    w to wejśc czyli zamienic obecne opłaty na te lżejsze?
    Andrzej

  • 6. Data: 2005-03-21 12:13:21
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej CH wrote:

    > Jestem tego świadom niestety ale to może byc ratunek na dziś.

    Jest jeszcze jeden maly trikuś po drodze, przy tym sposobie zanizania
    skladki na zus. Wszystko gra pieknie i jestes zadowolony jasli na DG nie
    zarabiasz kasy jakiejs sporej. Gdy zas zaczynasz zarabiac, okazuje sie,
    ze zaczynaja ci wychodzi duze podatki do placenia. Co jak co, ale 700 zl
    kosztow miesiecznie ZUS moze wygenerowac. I tu dylemat - placic na ZUS
    czy placic podatek. Z ZUSu teoretycznie masz pozniej emeryture. Z
    podatku... niewiele masz.

    --
    Constantine - Keanu znow ratuje swiat .......... http://tiny.pl/htw8
    Wersja Ostateczna (Final Cut) .................. http://tiny.pl/htwv

  • 7. Data: 2005-03-21 12:27:34
    Od: "Rafal M" <W...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Z podatku... niewiele masz.

    No jak to nic? A te Nasze wspaniale drogi i gesta siec 6 pasmowych
    autostrad? ;-)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2005-03-21 13:01:27
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    > ZUS
    > czy placic podatek. Z ZUSu teoretycznie masz pozniej emeryture. Z

    Trikus dosc wydumanej natury. Czy lepiej zaplacic 100% jakiejs sumy
    (jako skladki ZUS) czy 19% z tego (jako podatek dochodowy), wzglednie
    nawet mniej, jesli da sie wykorzystac jakies odliczenia i dodatkowo
    miec wyzsza zdolnosc kredytowa itp.... ;-) Zwracic tez warto uwage, ze
    tylko czesc ze skladek na ZUS przynajmniej teoretycznie powieksza
    nasza przyszla emeryture. Wprawdzie jest to znaczna czesc (miedzy 50%
    a 60% calosci) ale jednak nie calosc (zdrowotnego w tym oszacowaniu
    nie biore pod uwage).

    marekz

  • 9. Data: 2005-03-21 13:38:38
    Od: Andrzej CH <s...@C...pl>

    > Trikus dosc wydumanej natury. Czy lepiej zaplacic 100% jakiejs sumy
    > (jako skladki ZUS) czy 19% z tego ..................

    To wszystko wiem i zdaje sobie sprawe z plusów i minusów.
    Nie wiem tylko jak te sprawe załatwic technicznie
    i prosze o podpowiedzi.
    Andrzej

  • 10. Data: 2005-03-21 13:44:06
    Od: "opix" <m...@v...pl>

> [...]
    >
    > Jest jeszcze jeden maly trikuś po drodze, przy tym sposobie zanizania
    > skladki na zus. Wszystko gra pieknie i jestes zadowolony jasli na DG

    i na to jest lekarstwo aby głowa nie bolała -są darowizny dla potrzeb
    których zakładam sobie fundację o szczytnym celu
    i 100 innych sposobów -one tylko rosną wraz z kasą

    --
    == opix ==