  • 1. Data: 2005-03-21 06:06:46
    Temat: podatki pit 37 , renta rodzinna, umowa o prace i um. zlecenie
    Od: "kolin82" <k...@o...pl>

    Witam!

    Mam pytanie, bo nie bardzo sie znam na rozliczeniu podatkow

    pracuje(tu jest pobierany podatek), raz pracowalem umowa-zlecenie(pobrany
    podatek) i otzrymue rente rodzinna (z pitu wynika ze tez byl pobierany
    podatek), jak 2 pierwsze pozycje wpisze w pit37 to mam nadplate, natomias
    jak dorzuce do tego rente rodzinna to wychodzi ze mam do zaplaty. Do zaplaty
    wychodzi roznica z zaliczki na podatek pobranej i odprowadzonej do urzedu
    skarbowego oraz nadplaty.... nie rozumeim tego za bardzo... bo jak wczesniej
    nie pracowalem to wszystko bylo wporzadku, zadnych nadplat, anie do zaplaty
    (przy samej rencie), a teraz jak w pit37 wklepie te informacje z pit40a to
    dziwna niedoplata wyskakuje... czy sie myle czy nie??

    Prosze o pomoc.
    pozdrawiam

    Kolin

  • 2. Data: 2005-03-21 06:17:52
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kolin82 wrote:
> [...]
    > (przy samej rencie), a teraz jak w pit37 wklepie te informacje z pit40a to
    > dziwna niedoplata wyskakuje... czy sie myle czy nie??

    W zakładzie pracy nie powiedziałeś że masz rentę.
    I ZUS, i zakład pracy uwzględniał ci miesięcznie kwotę wolną od podatku.
    Czyli miałeś je dwie miesięcznie zamiast jednej.
    Teraz jedną musisz oddać.

  • 3. Data: 2005-03-21 15:56:36
    Od: "kolin82" <k...@o...pl>

    powiedzialem w zakadzie pracy ze mam rente, nawet jakies papiery
    wypelnialem...

  • 4. Data: 2005-03-21 17:24:56
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kolin82 wrote:
    > powiedzialem w zakadzie pracy ze mam rente, nawet jakies papiery
    > wypelnialem...

    to nie wiem, bez cyferek nie poradze.
    Albo cos zle wypelniasz,
    albo tak jak mówię ktoś się robnął i po prostu źle ci naliczali
    miesięczną składkę do US a teraz po prostu musisz ją oddać.

  • 5. Data: 2005-03-22 20:23:30
    Od: "kolin82" <k...@o...pl>

    poprosze maila to moge wyslac wiecen na priv

  • 6. Data: 2005-03-22 22:40:08
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    kolin82 wrote:
    > poprosze maila to moge wyslac wiecen na priv

    Moj mail jest w naglowku.
    Co trzeba wyciąć to chyba widać.