  • 1. Data: 2008-04-11 06:38:45
    Temat: ZUS - pytanie laika
    Od: "megan" <m...@o...pl>

    witajcie

    pytanie może kretynski - ale co w praktyce daje mi opłacanie ZUS-u?
    Poczytałam troche w necie - ale moja sytuacja jest taka, ze w koncu nie
    wiem:

    mam 3/4 etatu i placony ZUS
    prowadze DG i place skladke zdrowotna - circa 200 peelenów na mies

    CO z tego bede miec w przyszlosci?

    --
    pozdrawiam!

    megan

  • 2. Data: 2008-04-11 07:30:24
    Temat: Re: ZUS - pytanie laika
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "megan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiem:
    >
    > mam 3/4 etatu i placony ZUS
    > prowadze DG i place skladke zdrowotna - circa 200 peelenów na mies

    Za zdrowotnej nic, z reszty jakąś śmieszną emeryturkę, uzależnioną od Twoich
    dochodów i lat pracy.

  • 3. Data: 2008-04-11 08:18:53
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Cavallino wrote:

    > Za zdrowotnej nic, z reszty jakąś śmieszną emeryturkę, uzależnioną od
    > Twoich dochodów i lat pracy.

    Cóż za optymistyczne podejście do życia ;-)

    Piotrek

  • 4. Data: 2008-04-11 08:42:22
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Cóż za optymistyczne podejście do życia ;-)

    Nacisk był na "śmieszną".

  • 5. Data: 2008-04-11 08:55:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Cavallino wrote:

    > Nacisk był na "śmieszną".

    Wiem i dalej uważam, że to skrajny optymizm ;-)

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-04-11 08:59:21
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "megan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > mam 3/4 etatu i placony ZUS
    > prowadze DG i place skladke zdrowotna - circa 200 peelenów na mies
    >
    > CO z tego bede miec w przyszlosci?

    Zależy od Twojej osobowości i sposobu odbioru rzeczywistości.

    Albo satysfakcję ze spełnionego obywatelskiego obowiązku oraz z
    partycypowania w "umowie międzypokoleniowej". Z pomocy ciężko pracującym
    górnikom i hutnikom, służbom mundurowym, a w najbliższej przyszłości
    najprawdopodobniej także innym zawodom. Także z dołożenia się do opóźnienia
    upadku systemu ubezpieczeń społecznych w obecnej formie, co może być
    odbierane jako chwalebne przy odpowiednim podejściu do życia.

    Albo nic.

    marekz

  • 7. Data: 2008-04-11 08:59:58
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Za zdrowotnej nic, z reszty jakąś śmieszną emeryturkę, uzależnioną od
    > Twoich dochodów i lat pracy.

    No - jszcze zasilek chorobowy z ubezpieczenia chorobowego lub wypadkowego (w
    razie czego) i rente - gdy stracisz obie nogi, obie rece i glowe :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2008-04-11 09:01:25
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]

    upadku systemu ubezpieczeń społecznych w obecnej formie, co może być
    odbierane jako chwalebne przy odpowiednim podejściu do życia.

    Do tego dołozyłbym jeszcze poczucie bezpieczeństwa z tytułu podlegania
    ochronie ubezpieczeniowej naszego narodowego ubezpieczyciela, poczucie
    pewności, że tenże ubezpieczyciel w razie problemów nie pozostawi cię na
    lodzie, jak jakaś przegniła moralnie, kapitalistyczna prywatna firma
    ubezpieczeniowa.

    Albo nic.

    marekz

  • 9. Data: 2008-04-11 09:02:09
    Od: "megan" <m...@o...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> napisał:
> [...]
    > opóźnienia upadku systemu ubezpieczeń społecznych w obecnej formie, co
    > może być odbierane jako chwalebne przy odpowiednim podejściu do życia.

    ale skoro to sie nazywa składka zdrowotna to o co chodzi? ja na te skladki
    nie narzekam, ale myslalam, że skoro place ZUS 2 razy, to jestem w lepszej
    sytuacji niz ktos, kto ma oplacane skladki tylko przez zaklad pracy...
    --
    megan

  • 10. Data: 2008-04-11 09:04:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    megan wrote:
> [...]
    > nie narzekam, ale myslalam, że skoro place ZUS 2 razy, to jestem w lepszej
    > sytuacji niz ktos, kto ma oplacane skladki tylko przez zaklad pracy...

    Masz dwa razy większą satysfakcję z tytułu dokładania do NFZ, jak
    rozumiem. Czy to mało?

    Piotrek