  • 11. Data: 2008-04-11 09:07:49
    Temat: Re: ZUS - pytanie laika
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "megan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > ale skoro to sie nazywa składka zdrowotna to o co chodzi? ja na te skladki
    > nie narzekam, ale myslalam, że skoro place ZUS 2 razy,

    Nie płacisz ZUS dwa razy, w przypadku składki zdrowotnej ZUS to tylko
    pośrednik, a płacisz grosze, wielu z jednego etatu płaci więcej.
    Poprzez składkę zdrowotną finansujesz tylko bieżącą działalność służby
    zdrowia, a większym stopniu urzędasów i inne darmozjady w NFZ.

  • 12. Data: 2008-04-11 14:40:50
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl>

    megan <m...@o...pl> napisal:
    > mam 3/4 etatu i placony ZUS
    > prowadze DG i place skladke zdrowotna - circa 200 peelenów na mies
    > CO z tego bede miec w przyszlosci?

    Nic poza swiadomoscia, ze fundujesz leczenie kilku darmozjadom.
    Stawka poglowna, do ktorej NFZ sie przyznaje (dochod/liczbe ubezp.)
    wynosi ok. 60 zl/(osobe*miesiac). Placac dodatkowa skladke
    zdrowotna fundujesz leczenie ponad trzem darmozjadom branzowym.
    Palcem wskazywac nie chce, ale zazwyczaj zajmuja sie uprawa roli.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 13. Data: 2008-04-11 16:03:00
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 11 kwiecień 2008 11:02
    (autor megan
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ftn9h8$8ti$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > ale skoro to sie nazywa składka zdrowotna to o co chodzi?

    No to jest taki toast ,,na zdrowie hienom i sępom z NFZ oraz mafii
    medycznych oszustów, naciągaczy i morderców''

    > ja na te skladki
    > nie narzekam, ale myslalam, że skoro place ZUS 2 razy, to jestem w lepszej
    > sytuacji niz ktos, kto ma oplacane skladki tylko przez zaklad pracy...

    Skoro jego sytuacja jest na poziomie zera, to ty masz 2 razy zero :D

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 14. Data: 2008-04-11 20:23:27
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nie płacisz za przyszłość, płacisz za leczenie tych, co się obecnie leczą, w tym
    ewentualnie siebie samego.
    JaC

    -----