  • 1. Data: 2007-01-06 16:45:45
    Temat: ZUS - skaładka
    Od: u...@g...pl

    Witam,

    Wysłałem też na psp, ale może tu będzie lepiej,

    Mam problem z ZUS'em. Wiem że wszystkie odpowiedzi na mje pytania
    możan łatwo znaleźdź na stornie ZUS'u ale niestety mogę się
    połączyć tylko z googlami i czasam z onetem.
    Potrzebuję wysokość składki emerytalnej i rentowej. Do tej pory
    wyglądało to mniej więcej tak:
    - składka emerytalna - 19,52%
    - skałdka rentowa - 13%
    Mniej więcej, ponieważ obliczyłem to "od tyłu", więc może być
    jakieś przekłamanie wynikające z zaokrągleń. Pewnie w tym roku
    się to nie zmieniło, czy ktoś mógłby to potwierdzić (wysokośc
    składki).
    Nie wiem czy to ważne, ale ubezpieczenie jest dobrowolne (kod 1610).
    Sprawa jest o tyle pilna, że muszę wpłącić pieniądze do 10
    stycznia

    I w związku z tym następne pytanie.Czy do 10 płacę skadkę za
    poprzedni miesiąc, czy za aktulany. Do tej pory wydawało mi się że
    za aktualny, ale nowy rok trochę namieszał mi w głowie ;-)

    I ostatnie, czy konto na które wpłaca się składki jest jedno dla
    wszystkich, jadno dla oddziału, czy każdy płatnika ma swoje konto i
    swój numer?

    To chyba tyle, jeżeli ktoś zna odpowiedź na te pytania, to bardzo
    proszę. To naprawdę jest pilne.

    Usjwo

    PS. Dzięki Bogu google działają

  • 2. Data: 2007-01-06 19:19:15
    Temat: Re: ZUS - skaładka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 6 Jan 2007, u...@g...pl wrote:

> [...]
    > połączyć tylko z googlami i czasam z onetem.
    > Potrzebuję wysokość składki emerytalnej i rentowej. Do tej pory

    Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne dla tych osób w
    grudniu 2006 r. stanowi zadeklarowana kwota, nie niższa niż 269,73 zł (30%
    kwoty minimalnego wynagrodzenia w 2006 r.).

    Za grudzień 2006 r. składka na ubezpieczenia społeczne wyżej wymienionych
    osób nie może być niższa niż:
    * 52,65 zł
    (tj. 19,52%) na ubezpieczenie emerytalne
    * 35,06 zł
    (tj. 13%) na ubezpieczenia rentowe
    * 6,61 zł
    (tj. 2,45%) na ubezpieczenie chorobowe

    > I w związku z tym następne pytanie.Czy do 10 płacę skadkę za
    > poprzedni miesiąc

    No jasne!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-01-07 05:10:49
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    > No jasne!

    No ale jak chce, to może za miesiąc bieżący, nie? :)

    p.

  • 4. Data: 2007-01-07 10:10:06
    Od: u...@g...pl

    Piotr KUCHARSKI napisał(a):

    > No ale jak chce, to może za miesiąc bieżący, nie? :)

    Dzięki, to mnie bardzo cieszy, tymbardziej że nie muszę jeszcze
    płacić :-))

    Usjwo

  • 5. Data: 2007-01-07 14:17:36
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701062018070.2788@athlon64...

> [...]
    > osób nie może być niższa niż:
    > * 52,65 zł
    > (tj. 19,52%) na ubezpieczenie emerytalne

    Autor wątku podlega ubezpieczeniom E + R dobrowolnie i podstawa
    wymiaru składek to co najmniej minimalne wynagrodzenie.

    Pzdr.

    --
    wa

  • 6. Data: 2007-01-08 10:06:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 7 Jan 2007, u...@g...pl wrote:

    > Dzięki, to mnie bardzo cieszy, tymbardziej że nie muszę jeszcze
    > płacić :-))

    Popatrz jeszcze na post który napisał wektor.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-01-08 11:27:37
    Od: u...@g...pl

    Witam,

    > Autor wątku podlega ubezpieczeniom E + R dobrowolnie i podstawa
    > wymiaru składek to co najmniej minimalne wynagrodzenie.

    Dzięki. wysokość składek przerobiłem dość dobrze, bo też
    miałem problem ale w drugą stronę. A jak już jesteśmy przy
    temacie. Czy mogę złożyć DRA wcześniej, tzn. w styczniu
    złożyłbym 12 sztuk za cały 2007 rok. Pieniądze bym przelewał co
    miesiąc, a nawet w ostateczności wpłaciłbym składkę za cały rok
    z góry. Czy istnieje taka możliwość, czy DRA musze składać tylko
    za miniony miesiąc.

    Pozdrawiam, Usjwo

  • 8. Data: 2007-01-08 19:49:48
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Witam,

> [...]
    miesiąc, a nawet w ostateczności wpłaciłbym składkę za cały rok
    z góry. Czy istnieje taka możliwość, czy DRA musze składać tylko

    Najlepiej zapytać w ZUS. Ale z tego, co się orientuję, to deklaracje
    trzeba składać co miesiąc, co jest logiczne, bo przy dobrowolnym
    ubezpieczeniu E + R trzeba spełniać określone warunki i nigdy nie
    wiadomo, kiedy przestanie się je spełniać i trzeba będzie załatwić
    wyrejestrowanie z ubezpieczeń (ubezpieczonego i płatnika).

    wa