    From: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ZUS - szlag mnie trafi
    Date: Tue, 25 Nov 2003 00:35:14 +0100

    Użytkownik "Hitch" <n...@n...no> napisał w wiadomości
    news:1g4ybxr.1uudrqt168nggyN%nospam@nospamplease.no.
    ..
    > Zakladam sobie DG.
    > ZUA:
    > V.01 - kod tytulu ubezpieczenia , co ja mam tu do cholery wpisac?

    a co, wróżka jestem ? jeżeli jesteś zdrowy i nie masz emerytury/renty
    to 051000 (czyli kod p.dz.g.)

    > V.02 - data powstania obowiazku ubezpieczen - ????

    dzień od którego się ubezpieczasz na potrzeby działalności
    (dzień rozpoczęcia działalności)

    > V.03-06 - osoba zvlasza podlega ubezpieczeniu
    > (emerytalnemu,renowemu,chorobowemu,wypadkowemu). Chorobowe nie jest
    > ponoc obowiazkowe, prawda? W ogole sie tu Funduszu pracy nie wspomina?

    tutaj się nie wspomina (jest zawsze)
    dla p.dz.g. zaznaczasz emeryt/renta/wypadek - są obowiązkowe....

    > VII.01 - data powstania obowiazku ubezpieczenia ????? czy ja to juz
    > gdzies widzialem??? :)

    jak wyżej...

    > VIII. dane o DOBROWOLNYCH (sic!) ubezpieczeniach spolecznych????
    > jakich dobrowolnych, mam tam wymienione rentowe/emerytalne/chorobowe z
    > datami rozpoczecia.

    nie wszystkie możliwości przecież Ciebie dotyczą ! w Twoim przypadku
    zaznaczasz chorobowe (jeżeli chcesz mieć) z datą j.w.

    > czy na zua koniecznie mam wpisac sie podowojnie (platnik,ubezpieczony),
    > skoro zglaszam sam siebie????

    a dlaczego nie :)
    raz jesteś płatnikiem a raz ubezpieczonym...

    > BTW: czy mam zadac pieczatki na kopiach kazdego dokumentu,
    > poswiadczenia,ze zlozylem??

    rejestracja jest tylko osobista (z oryginałami regonu i NIP-4)
    jak będziesz miał kopie ZFA/ZUA to bez żądania przystawią...

    > ZUS DRA - tu kompletnie siadam....wiec jedno pytanie,czy ja to musze
    > raz na miesiac czy tylko raz na poczatku (chyba z pierwsza wplata???)

    wystarczy raz (do momentu jak coś się nie zmieni, np. zachorujesz mając
    ubezpieczenie chorobowe...) chociaż na grupie są głosy, że warto
    składać systematycznie, jakieś problemy z przekazywaniem składek na OFE

    pozdr. Darek SP2BZW