  • 1. Data: 2003-11-24 22:41:00
    Temat: ZUS - szlag mnie trafi
    Od: n...@n...no (Hitch)

    Hej!

    Zakladam sobie DG.
    Mam dosyc, wypelnilem ZFA.
    W ZUA pozostalo mi kilka punktow w ktorych nie wiem co wpisac.
    Od samego patrzenia na DRA, na razie nie ruszylem , dostaje drgawek.
    Szukalem po necie itd,ale juz sie powoli poddaje (sporo znalazlem).
    Mam zatem kilka pytan, moze ktos mi to naswietli:

    ZUA:

    V.01 - kod tytulu ubezpieczenia , co ja mam tu do cholery wpisac?
    V.02 - data powstania obowiazku ubezpieczen - ????
    V.03-06 - osoba zvlasza podlega ubezpieczeniu
    (emerytalnemu,renowemu,chorobowemu,wypadkowemu). Chorobowe nie jest
    ponoc obowiazkowe, prawda? W ogole sie tu Funduszu pracy nie wspomina?

    VII.01 - data powstania obowiazku ubezpieczenia ????? czy ja to juz
    gdzies widzialem??? :)

    VIII. dane o DOBROWOLNYCH (sic!) ubezpieczeniach spolecznych????
    jakich dobrowolnych, mam tam wymienione rentowe/emerytalne/chorobowe z
    datami rozpoczecia.

    czy na zua koniecznie mam wpisac sie podowojnie (platnik,ubezpieczony),
    skoro zglaszam sam siebie????

    BTW: czy mam zadac pieczatki na kopiach kazdego dokumentu,
    poswiadczenia,ze zlozylem??

    ZUS DRA - tu kompletnie siadam....wiec jedno pytanie,czy ja to musze
    raz na miesiac czy tylko raz na poczatku (chyba z pierwsza wplata???)
    wypelniac i przesylac?

    Pozdrawiam
    Hitch

  • 2. Data: 2003-11-24 23:35:14
    Temat: Re: ZUS - szlag mnie trafi
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "Hitch" <n...@n...no> napisał w wiadomości
    ..
    > Zakladam sobie DG.
    > ZUA:
    > V.01 - kod tytulu ubezpieczenia , co ja mam tu do cholery wpisac?

    a co, wróżka jestem ? jeżeli jesteś zdrowy i nie masz emerytury/renty
    to 051000 (czyli kod p.dz.g.)

    > V.02 - data powstania obowiazku ubezpieczen - ????

    dzień od którego się ubezpieczasz na potrzeby działalności
    (dzień rozpoczęcia działalności)

    > V.03-06 - osoba zvlasza podlega ubezpieczeniu
    > (emerytalnemu,renowemu,chorobowemu,wypadkowemu). Chorobowe nie jest
    > ponoc obowiazkowe, prawda? W ogole sie tu Funduszu pracy nie wspomina?

    tutaj się nie wspomina (jest zawsze)
    dla p.dz.g. zaznaczasz emeryt/renta/wypadek - są obowiązkowe....

    > VII.01 - data powstania obowiazku ubezpieczenia ????? czy ja to juz
    > gdzies widzialem??? :)

    jak wyżej...

    > VIII. dane o DOBROWOLNYCH (sic!) ubezpieczeniach spolecznych????
    > jakich dobrowolnych, mam tam wymienione rentowe/emerytalne/chorobowe z
    > datami rozpoczecia.

    nie wszystkie możliwości przecież Ciebie dotyczą ! w Twoim przypadku
    zaznaczasz chorobowe (jeżeli chcesz mieć) z datą j.w.

    > czy na zua koniecznie mam wpisac sie podowojnie (platnik,ubezpieczony),
    > skoro zglaszam sam siebie????

    a dlaczego nie :)
    raz jesteś płatnikiem a raz ubezpieczonym...

    > BTW: czy mam zadac pieczatki na kopiach kazdego dokumentu,
    > poswiadczenia,ze zlozylem??

    rejestracja jest tylko osobista (z oryginałami regonu i NIP-4)
    jak będziesz miał kopie ZFA/ZUA to bez żądania przystawią...

    > ZUS DRA - tu kompletnie siadam....wiec jedno pytanie,czy ja to musze
    > raz na miesiac czy tylko raz na poczatku (chyba z pierwsza wplata???)

    wystarczy raz (do momentu jak coś się nie zmieni, np. zachorujesz mając
    ubezpieczenie chorobowe...) chociaż na grupie są głosy, że warto
    składać systematycznie, jakieś problemy z przekazywaniem składek na OFE

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 3. Data: 2003-11-25 02:14:22
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <1g4ybxr.1uudrqt168nggyN%nospam@nospamplease.no>, Hitch wrote:
> [...]
    > Szukalem po necie itd,ale juz sie powoli poddaje (sporo znalazlem).
    > Mam zatem kilka pytan, moze ktos mi to naswietli:

    No, Polska fajny kraj.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 4. Data: 2003-11-25 10:50:25
    Od: "Neko" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał

    > No, Polska fajny kraj.

    No, to zes mu pomogl...

    Neko

  • 5. Data: 2003-11-25 12:11:47
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bpvbsp$3va$1@inews.gazeta.pl>, Neko wrote:

    > No, to zes mu pomogl...

    No :)

    P.S. Ktoś mu już rzeczowo i wyczerpująco odpowiedział, ja sobie pozwoliłem
    zatem na dygresję. ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 6. Data: 2003-11-25 14:51:35
    Temat: POMAGAMY w ZUS
    Od: "Prava" <s...@i...com.pl>

    Jeżeli ktoś potrzebuje pomocy w sprawach zwiazanych z ZUSem przy
    jednoczesnym zaoszczędzeniu na opłatach na ZUS ok. 300 zł miesięcznie
    mozemy pomóc. Skontaktuj sie z nami k...@p...com.pl lub tel. 32/785
    06 56, 0501625147, 0501625048

  • 7. Data: 2003-11-25 18:18:57
    Od: n...@n...no (Hitch)

    Dariusz Stefan <s...@S...post.pl> wrote:

    > wystarczy raz (do momentu jak co? si? nie zmieni, np. zachorujesz maj?c
    > ubezpieczenie chorobowe...) chocia? na grupie s? g?osy, ?e warto
    > sk?ada? systematycznie, jakie? problemy z przekazywaniem sk?adek na OFE

    No coz, dzieki za podpowiedzi. Trudno mi sie polapac w tym calym nie
    chce mowic burdelu zusowskim...Systematycznie tzn. co ile?
    DRA chyba nie musze osobiscie,prawda?

    Pozdrawiam
    Hitch

  • 8. Data: 2003-11-25 19:45:55
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    Użytkownik "Hitch" <n...@n...no> napisał w wiadomości
    > No coz, dzieki za podpowiedzi. Trudno mi sie polapac w tym calym nie
    > chce mowic burdelu zusowskim...Systematycznie tzn. co ile?
    > DRA chyba nie musze osobiscie,prawda?

    no coz, prosze
    systematycznie tzn. co miesiac
    mozesz wysylac poczta tradycyjna lub elektroniczna

    pozd. Darek SP2BZW

  • 9. Data: 2003-11-27 00:18:42
    Temat: Re: ZUS - hardcore
    Od: n...@n...no (Hitch)

    Dariusz Stefan <s...@S...post.pl> wrote:

    > no coz, prosze
    > systematycznie tzn. co miesiac
    > mozesz wysylac poczta tradycyjna lub elektroniczna

    Mam jeszcze kilka watpliwosci, mam nadzieje,ze ratunkiem
    okaza sie "oswieceni" ludzie z listy. Zreszta googlowalem po archiwum,
    ale nie moglem sie doszukac.

    ZFA

    punkt IV.05 - data rozpoczecia wykonywania dzialanosci - Pani
    z ZUS twierdzi,zeby nie wpisywac (?) - ale nie wyjasnila dlaczego?
    Cos jest nie tak....pytam,zeby mi potem nie stwierdzili,ze wczesniej i
    mam zaplacic za jakies wirtualne zaleglosci.

    ZUA
    To samo,ale tym razem
    dot. daty powstania obowiazku ubezpieczenia (pkt VI.02)

    Nie wiem tez co wybrac w I.1
    Mamy tu 3 pozycje:
    1) zgloszenie do ubezp. spolecznych i do ubezpieczenia zdrowotnego
    (nawiasem mowiac,ani w zfa,ani w zua nic nie ma o zdrowotnym)
    2) zgloszenie do ubezp. spolecznych
    3) zgloszenie zmiany / korekty danych osoby ubezpieczonej

    Co ja mam wybrac, jesli zglaszam sie jako platnik,dopiero co
    zarejestrowalem DG. do czerwca tego roku pracowalem na etacie,czyli
    wnioskuje ze bylem juz przez kogos ubezpiecznony. Stawiam jakos
    na pkt.1 lub 2, bo podejrzewam,ze pracodawca wraz z odejsciem pracownika
    jakos go "wyrejestrowuje".

    DRA

    Tu sie poddalem.
    Na razie pytania nie dotyczace wartosci w zlotych :) :
    1) pieczatka/podpis glownego ksiegowego, rozumiem,ze zostawiam puste,
    skoro nie mam ksiegowego ?
    2) I.01 termin przysylania deklaracji i raportow - o co chodzi?
    3) I.05 - znak i numer decyzji pokontrolnej? domyslam sie, ze wypelnia
    sie
    to tylko jesli skladamy jakas korekte po kontroli czy cos???
    4) I.02 - znak i numer deklaracji numer/mm/rrrrr - rozumiem,ze mm
    to miesiac za ktory skladamy deklaracje, czy miesiac W KTORYM skladamy
    deklaracje ? (skoro dra moge zlozyc za grudzien w styczniu)?
    5) skoro liczba ubezpieczonych to 1 (tylko ja) to w przeliczeniu na
    pelny wymiar czasu pracy mam 1? ile to jest pelny wymiar czasu pracy -
    8h? A co jesli zap**** po 16h ??? :)
    6) stopa procentowa skladek na ubezpieczenie wypadkowe - wpisac 1,93% ?
    rozumiem,ze wypadkowe placi sie procentowo a minimum to 1,93?
    7) dalej chwilowo padam, ale juz w XII - czy te raporty jakos mnie
    dotycza? czy naprawde musze teraz szukac ktory raport czym jest
    (RNA,RCA,,,) i czy mnie dotycza? wpisalem wszedzie 0, ale rozbija mnie
    punkt 07 - identyfikator deklaracji do ktorej byly dolaczone raporty??
    czyzby chodzilo o identyfikator z punktu I.02??? po cholere to w tym
    samym dokumencie skoro te raporty sa dolaczone do tego dokumentu....

    Ogolnie przepraszam, za ten poziom szczegolowosci,ale te formularze
    uwazam za co najmniej niejasne, a naczytalem sie juz tyle horrorow o
    przygodach z US i ZUSem, ze wole bys posadzony o paranoje, niz gdzies
    czegos nie dopilnowac. Poza tym nie mam o tym wszystkim pojecia, wiec
    korzystam z czego sie da, by to jakos poskladac do kupy...

    I jedno pytanie na koniec : czy wy w ogole staracie sie zrozumiec
    dlaczego i co wlasciwie wypelniacie, i po co to komu, czy juz nie ?
    Bo ja zaczynam watpic , czy te stosy formularzy, ktore wypelniam maja
    jakis sens...

    Pozdrawiam
    Hitch

  • 10. Data: 2003-11-27 01:23:03
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@S...post.pl>

    > Mam jeszcze kilka watpliwosci, mam nadzieje,ze ratunkiem
    > okaza sie "oswieceni" ludzie z listy. Zreszta googlowalem po archiwum,
    > ale nie moglem sie doszukac.

    wybacz ale zle szukales :
    http://www.zus.pl/ref_99/porad4/p4-00.htm

    jak to przestudiujesz i nadal bedziesz mial watpliowoci
    to pytaj...

    pozdr. Darek SP2BZW