  • 1. Data: 2005-03-16 21:03:43
    Temat: ZUS - umowa o dzielo
    Od: "Wojtek" <wojkoo[nospam]@poczta.onet.pl>

    WItam
    Zamierzam pracowac na umowe o dzielo z pewna firma.
    CHcialbym sie dowiedziec ile bede musial odprowadzac na skaldki ZUS.
    WIem ze podatek placi pracodawca 19%.
    Reszte dostaje ja i co z tym dalej?
    Musze zaplacic jakis ZUS.
    Ile i na co?

    Dzieki
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-16 21:15:10
    Temat: Re: ZUS - umowa o dzielo
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Wojtek wrote:
> [...]
    > Zamierzam pracowac na umowe o dzielo z pewna firma.
    > CHcialbym sie dowiedziec ile bede musial odprowadzac na skaldki ZUS.

    To własciwie nie do ciebie, ale nie uwarzacie
    ze najwyższy czas coś odgórnie zrobić z tą "pracą" na zlecenie i na
    umowę o dzieło, bo to jest ewidentne okradanie ludzi.

  • 3. Data: 2005-03-16 21:42:56
    Od: "opix" <m...@v...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d1a7l1$88d$1@inews.gazeta.pl...
    > ze najwyższy czas coś odgórnie zrobić z tą "pracą" na zlecenie i na
    > umowę o dzieło, bo to jest ewidentne okradanie ludzi.

    zgadzasz się na umowę ? wcale nikt cię do niej nie zmusza .
    faktem jest że jest to chore -albo pracujesz u kogoś albo u siebie pod
    swoją firmą ale tu też pojawi się twój dylemat

    --
    == opix ==

  • 4. Data: 2005-03-16 22:10:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Mar 2005, witek wrote:

    > + To własciwie nie do ciebie, ale nie uwarzacie
    > + ze najwyższy czas coś odgórnie zrobić z tą "pracą" na zlecenie
    > + i na umowę o dzieło, bo to jest ewidentne okradanie ludzi.

    Co proponujesz ?
    Bo jeśli chodzi o "pracę" to o ile wiem całkiem sporo "pracowników"
    woli dostawać 1500 zł "na dzieło" niż 1000 zł "na pracę" (nie
    wspominając o 1800 zł "na czarno" :>).
    Ci co chcą (i mogą, tj - "mają chętnych") kantować "pracowników"
    jako *pracowników* robią to i tak choćby przymuszając do pracy
    ponad ewoidencjonowany czas; krótko mówiąc - IMO rodzaj umowy
    ma mało do "okradania ludzi" a co najwyżej "odgórne regulacje"
    zaszkodzą dwom rodzajom wykonawcow i zleceniobiorców:
    - tym którzy NAPRAWDĘ realizują umowy "osobiste" NIE będące
    umową o pracę: będą musieli się tłumaczyć że nie są wielbłądami :>
    - tym którzy WOLĄ fikcyjne umowy o dzieło niż legalne umowy o pracę.

    Przyjmij za pewnik że jeśli zatrudniający ma/może/chce przeznaczyć
    na osobę 2000 zł - to tyle przeznaczy. Na UoD może z tego zostanie
    "do ręki" niecałe 1700 zł, na umowie o pracę (z urlopem, chorobowym
    "w razie czego" i co tam jeszcze) - połowa.
    I nie chce być inaczej... :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-03-16 22:36:00
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]

    > ze najwyższy czas coś odgórnie zrobić z tą "pracą" na zlecenie i na
    > umowę o dzieło, bo to jest ewidentne okradanie ludzi.

    Ja nie uwazam. Ani ze nalezy cos zrobic, ani ze jest to okradanie.

    marekz

  • 6. Data: 2005-03-17 00:42:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Co proponujesz ?

    Uświadomienie ludzi na czym polega różnica między podjęciem pracy i
    przyjęciem zlecenia.
    Jak są wybory to spoty reklamowe jak zakreślić kółko i krzyżyk lecą co 5
    minut.
    Ludzie sobie sprawy nie zdają na jakich warunkach "nie pracują"
    a za lat 30 będzie płacz i zgrzytanie zębów, bo ZUS się odwinie i powie,
    że emerytury nie ma i nie będzie.

  • 7. Data: 2005-03-17 00:42:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    MarekZ wrote:
    > Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    > wiadomości news:d1a7l1$88d$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja nie uwazam. Ani ze nalezy cos zrobic, ani ze jest to okradanie.

    Tylko mi nie mów, że z umów zleceń opłacasz sobie samodzielnie emeryturę.

  • 8. Data: 2005-03-17 10:47:08
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w
    wiadomości news:d1ajqi$gl9$3@inews.gazeta.pl...

    > Tylko mi nie mów, że z umów zleceń opłacasz sobie samodzielnie
    > emeryturę.

    Hmmmm, nie bardzo rozumiem co masz na mysli mowiac "oplacasz
    emeryture"... Mam po prostu dostateczna ilosc srodkow na
    funkcjonowanie przez iles tam lat, mimo ze nigdy w zyciu nie bylem
    zatrudniony na umowe o prace i raczej nie bede. A to co z ZUS-u
    ewentualnie dostane (albo i nie), to nie biore tego raczej pod uwage.

    pozdrawiam, marekz

  • 9. Data: 2005-03-18 09:29:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Mar 2005, witek wrote:

    > + > Co proponujesz ?
    > +
    > + Uświadomienie ludzi na czym polega różnica między podjęciem pracy
    > + i przyjęciem zlecenia.

    A to zgoda.
    Ale w tym zakresie (świadomości prawnej) to chyba SPORO by do
    zrobienia było... :( Na początek - tym co potrzebują żeby sobie
    uświadomili że (tej świadomości) potrzebują :>
    Sporo wiedzy leży i się marnuje (nie mam na myśli internetu
    ale choćby gazety ! ale ludziska tylko program telewizyjny
    czytają)....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-03-18 20:01:50
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

> [...]
    >a za lat 30 będzie płacz i zgrzytanie zębów, bo ZUS się odwinie i
    >powie, że emerytury nie ma i nie będzie.

    A to byłoby bardzo uświadamiające, ale pewnie dla tych co by
    zgrzytających zobaczyli jako przykład.
    A może w ramach uświadamiania dać w łapę całą kasę i kazać popłacić
    wszystkie składki i podatki?
    Swoją drogą, to uświadamianiu przeszkadzają np. skróty myślowe
    z gatunku "ubezpieczony bo ma umowę o pracę". Ubezpieczony, bo ktoś
    za niego odprowadza/płaci składki (quasi-podatek!, nie składki *) lub
    z innych przyczyn prawie przwidzianych jest ubezpieczony.

    *) Niedawno na zjeździe CDU (albo CSU, mylą mi się koalicjanci)
    zgłoszono pomysł aby składka u nas zwana zdrowotną była taka sama
    dla wszystkich (kwotowo). Dziwne, że tam jeszcze wolno takie rzeczy
    mówić...

    Arek