    From: SasQ <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zagraniczna firma
    Date: Mon, 22 Jan 2007 22:21:26 +0100

    Dnia Sun, 21 Jan 2007 23:25:01 +0100, Hatson napisał(a):

> [...]

    Co TO ^^^ jest?

    > Placisz podatek tam, gdzie masz zarejestrowana firme.

    Aha, no to gites ;) Rejestruję za granicą ;>

    > Jezeli jestes VAT'owcem

    Tego nie wiem, dopiero w tym zaczynam, więc pewnie jeszcze
    będę pytał o różne rzeczy, bo czytając teksty ustaw to mi
    się mózg lasuje :P [prawo jest dla ludzi czy dla produkcji
    dużej ilości makulatury? :/].

    > lub nim sie staniesz poprzez przekroczenie pewnego obrotu,
    > bedziesz musial rozliczac sie z VAT`u w Polsce.

    Hmm... O tym zwolnieniu już gdzieś coś czytałem, chociaż
    podobno i tak trzeba prowadzić ewidencję, żeby udowadniać
    że się NIE MA zakitranej kasy w piwnicy ;P

    > Tak to wyglada przynajmniej w przypadku Polska ----> Niemcy,
    > wiec pewnie ze sprzedawanymi towarami do PL, bedzie podobnie.
    > Co do pracownikow, to moze teraz gadam glupoty ale z tego co
    > wiem, to jezeli masz firme za granica, to placisz wszystkie
    > ubezpieczenia itd. w panstwie siedziby firmy.

    No i o to właśnie by chodziło, bo za granicą są dużo
    korzystniejsze warunki.

    > Zeby placic mu ZUS itd, to musialbys otworzyc
    > przedstawicielstwo w PL. Chyba latwiej byloby, gdyby taki
    > czlowiek zarejestrowal sam dzialalnosc i swiadczyl dla
    > ciebie uslugi.

    Chyba tylko gdyby ktoś go zmusił :P
    W Polsce otwieranie własnej działalności jest niestety
    niezbyt korzystne w porównaniu z innymi krajami.
    Dlatego interesuje mnie, czy jest możliwy taki wałek, żeby
    firma działała za granicą, ale ktoś w Polsce dla niej
    pracował i np. załatwiał towar i pakował go do wysyłki,
    będąc zatruniony jako pracownik firmy zagranicznej i
    tam będąc opłacanym.

    --
    SasQ