    From: SasQ <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zagraniczna firma
    Date: Tue, 23 Jan 2007 21:53:24 +0100

    Dnia Mon, 22 Jan 2007 23:24:38 +0100, Hatson napisał(a):

    > Nie powinno byc problemu. Kumpel wlasnie tak pracuje.
    > Mieszka w Krakowie, a pracuje przez internet dla
    > firmy w Irlandii.

    Czyli podsumowując [bo chcę mieć pełną jasność]:
    1. Zakładam firmę w Irlandii/Niemczech/whatever.
    Domyślam się że warunkiem będzie, że siedziba
    takiej firmy też będzie w owym kraju, a nie w
    Polsce?
    2. Płacę ubezpieczenie i podatki za siebie również
    w owym kraju.
    3. Mogę zatrudniać ludzi z Polski by pracowali dla mnie
    "zdalnie" i wykonywali mi różne usługi/zlecenia na
    terenie Polski [typu zakup towaru, sprzedaż w Internecie,
    pakowanie, wysyłka] a podatki i ubezpieczenia opłacać im
    za granicą, w miejscu założenia firmy.
    Czy to wszystko jak dotąd się zgadza i jest pewne?

    Hmm... jeszcze tak się zastanawiam nad jedną rzeczą...
    Z tego co tutaj wyczytałem, jak ktoś jest już gdzieś
    zatrudniony, to nie musi płacić ZUS gdy dodatkowo
    otworzy własną DG. Czy są jakieś konkretne wymagania
    co do owego zatrudnienia u pracodawcy? Np. czy musi to
    być pełny etat, czy może być np. pół/ćwierć? :P i czy
    ma to jakieś znaczenie jeśli chodzi o zwolnienie z
    płacenia składek ZUS z tytułu DG?

    --
    SasQ