    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zagubiona faktura za towar
    Date: Thu, 25 Mar 2010 11:35:09 +0100

    On Thu, 25 Mar 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No właśnie. Towar zaksięgowany w lutym na podstawie nieistniejącej faktury.

    Zgubionej.
    Na pewno istniała i do tego może (ciągle) istnieć.

    > No bo mi się taki przypadek zdarzył i nie wiem co robić.

    Ale mi chodzi o to, że duplikat *JEST FAKTURĄ*.
    Chyba nie sugerujesz, że nie sprawdziłeś w rozporządzeniu
    o fakturach? ;)
    No to po co minister ma zapisywać fafnascie różnych przypadków
    na różne f-ry, skoro wystarczy raz a dobrze opisać dla *wszystkich*
    typów faktur?

    > Nie. Ja naprawdę tych gównianych ustaw nie rozumiem. To nie jest język
    > dla mnie. Sformułowania są do siebie do bólu podobne, a nazewnictwo
    > niejasne i zdania mętne.

    Co niejasnego widzisz w zacytowanym przepisie?
    Poważnie pytam, bo o ile trzeba się zgodzić z krytyką czytelności
    przepisów 'tak ogólnie', to nie umiem dojść co Ci się wydaje mało
    czytelne w cytacie.

    > No nie ten sam... Przecie faktura została wystawiona i była u mnie.
    > A ta co przyjdzie, będzie miała napis DUPLIKAT i datę duplikatu (chyba
    > że oleją prawo i wygenerują oryginał :D), więc nie mogę udawać, że to
    > sytuacja bezduplikatowa.

    DUPLIKAT JEST FAKTURĄ.
    I o tym piszę.
    Nie o oryginale (którego nie ma).

    > Czyli co, mówisz, że mam sporządzić opis z tym towarem, co jest na
    > fakturze i wpiąć go w lutym w segregator, a duplikat wpiąć w marcu i co?
    > Nic z nim nie robić, nie księgować ?

    Nic nie mówię :P, rób co chcesz ;)
    Ale tak właśnie bym zrobił.

    pzdr, Gotfryd