  • 1. Data: 2010-03-23 21:10:46
    Temat: Zagubiona faktura za towar
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    na początku lutego kupiłem towar wysyłkowo. Zaksięgowałem fakturę w
    program, ale gdzieś ją zgubiłem. Co teraz robić. Firma-sprzedawca mnie
    olewa i nie odpowiada na prośby o duplikat. A nawet jeśli wystawi
    duplikat, to z datą marcową. Jakby to był KUP, to można by olać albo
    przenieść na marzec, ale co z towarem?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-03-23 21:58:25
    Temat: Re: Zagubiona faktura za towar
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:hob920$d93$2@news.interia.pl>:

> [...]
    > olewa i nie odpowiada na prośby o duplikat. A nawet jeśli wystawi
    > duplikat, to z datą marcową. Jakby to był KUP, to można by olać albo

    Towar nie jest KUP do najbliższego remanentu?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2010-03-23 22:09:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > olewa i nie odpowiada na prośby o duplikat. A nawet jeśli wystawi
    > duplikat, to z datą marcową. Jakby to był KUP, to można by olać albo

    Napisz takie pisemko adresowane do ich urzędu skarbowego,
    że na mocy któregoś tam artykułu ustawy o ptu
    (znajdź sobie ten artykuł) prosisz o potwierdzenie
    danych podatnika, bo zakupiłeś u nich towar, ale chciałbyś się upewnić,
    bo coś jest nie tak z tą firmą: nie odpowiadają na prośby o duplikat i to
    chyba jakaś firma widmo.
    I wyślij najpierw do nich egzemplarz z prośbą o potwierdzenie czy dobry
    urząd, albo czy dane się zgadzają.
    I od razu dostaniesz ten duplikat, a jak nie, to wyślij pismo - nie
    zaszkodzi.

  • 4. Data: 2010-03-24 00:30:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Mar 2010, cef wrote:

    > I wyślij najpierw do nich egzemplarz z prośbą o potwierdzenie czy dobry
    > urząd, albo czy dane się zgadzają.
    > I od razu dostaniesz ten duplikat

    Y tam. Nie mają obowiązku wysłać (a ściślej: mogą to zrobić odpłatnie).
    Ale to że w ogóle nie odpowiadają to inna sprawa.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2010-03-24 00:33:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Mar 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > program, ale gdzieś ją zgubiłem. Co teraz robić. Firma-sprzedawca mnie
    > olewa i nie odpowiada na prośby o duplikat. A nawet jeśli wystawi

    Na duplikacie będą *DWIE* daty: wystawienia oryginału i wsytawienia
    duplkatu.

    > Jakby to był KUP, to można by olać albo
    > przenieść na marzec, ale co z towarem?

    Sporządzić opis, dołączyć do duplikatu jak przyjdzie.
    Rozporządzenie (o KPiR) już przeczytałeś? ;)
    Przecież minister napisał czarno na białym, co należy robić
    jak towar dotarł a dokumentów nie ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-03-24 11:29:05
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Y tam. Nie mają obowiązku wysłać (a ściślej: mogą to zrobić odpłatnie).
    > Ale to że w ogóle nie odpowiadają to inna sprawa.

    Już odpowiedzieli. Powiedzieli, że doślą pocztą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 7. Data: 2010-03-24 12:50:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Na duplikacie będą *DWIE* daty: wystawienia oryginału i wsytawienia
    > duplkatu.

    I to nie przeszkadza, że dostałem papierek w marcu?

    > Sporządzić opis, dołączyć do duplikatu jak przyjdzie.
    > Rozporządzenie (o KPiR) już przeczytałeś? ;)
    > Przecież minister napisał czarno na białym, co należy robić
    > jak towar dotarł a dokumentów nie ma.

    No ale nie pisze o duplikacie. W ogóle to rozporządzenie to dla mnie
    czarna magia.

    16.1 Otrzymanie materiałów podstawowych i pomocniczych, zwanych dalej
    "materiałami", i towarów handlowych musi być potwierdzone na dowodzie
    zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła.

    Czy to oznacza, że muszę każdą fakturę towarową opisywać?

    16.2. JeSeli materiał lub towar handlowy, którego zakup - zgodnie z
    przepisami rozporządzenia - dokumentowany jest fakturami dostawców,
    został dostarczony do zakładu lub dokonano nim
    obrotu przed otrzymaniem faktury, naleSy sporządzić szczegółowy opis
    otrzymanego materiału (lub towaru handlowego) [...]

    a w moim przypadku towar dotarł z fakturą, tylko ją zgubiłem, więc to
    nie pasuje.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2010-03-24 21:31:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Mar 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > I to nie przeszkadza, że dostałem papierek w marcu?

    *W CZYM* ma przeszkadzać?
    Przecież towar *JUŻ* jest zaksięgowany.

    > No ale nie pisze o duplikacie.

    O fakturze dla rolnika też nie pisał. I o fakturze komisowej
    też nie. I pewnie o jeszcze paru innych modelach faktur.
    Wyjaśnisz nam może *PO CO* minister ma osobno pisać o duplikacie?

    > W ogóle to rozporządzenie to dla mnie czarna magia.

    Wniosek: nie czytałeś ustawy o VAT ;P, tam to są kwiatki...

> [...]
    > zakupu datą i podpisem osoby, która je przyjęła.
    >
    > Czy to oznacza, że muszę każdą fakturę towarową opisywać?

    Czy to jest pytanie retoryczne?

> [...]
    > otrzymanego materiału (lub towaru handlowego) [...]
    >
    > a w moim przypadku towar dotarł z fakturą, tylko ją zgubiłem, więc to

    Ano, nie do końca pasuje.
    Ale stan jest taki sam, jakbyś nie zgubił (a np. wcale nie dotarła):
    *jeszcze* jej nie ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-03-25 09:16:19
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > *W CZYM* ma przeszkadzać?
    > Przecież towar *JUŻ* jest zaksięgowany.

    No właśnie. Towar zaksięgowany w lutym na podstawie nieistniejącej faktury.

    > O fakturze dla rolnika też nie pisał. I o fakturze komisowej
    > też nie. I pewnie o jeszcze paru innych modelach faktur.
    > Wyjaśnisz nam może *PO CO* minister ma osobno pisać o duplikacie?

    No bo mi się taki przypadek zdarzył i nie wiem co robić.

    > Wniosek: nie czytałeś ustawy o VAT ;P, tam to są kwiatki...

    Przecie już ci kiedyś pisałem, że zrezygnowałem z księgowania kosztów
    związanych ze sprzedażą zwolnioną, bo tej jebanej struktury nikt ze
    znajomych, łącznie z pracownikami biura rachunkowego, nie umie obczaić.

    > Czy to jest pytanie retoryczne?

    Nie. Ja naprawdę tych gównianych ustaw nie rozumiem. To nie jest język
    dla mnie. Sformułowania są do siebie do bólu podobne, a nazewnictwo
    niejasne i zdania mętne.

    > Ano, nie do końca pasuje.
    > Ale stan jest taki sam, jakbyś nie zgubił (a np. wcale nie dotarła):
    > *jeszcze* jej nie ma.

    No nie ten sam... Przecie faktura została wystawiona i była u mnie.
    A ta co przyjdzie, będzie miała napis DUPLIKAT i datę duplikatu (chyba
    że oleją prawo i wygenerują oryginał :D), więc nie mogę udawać, że to
    sytuacja bezduplikatowa.

    Czyli co, mówisz, że mam sporządzić opis z tym towarem, co jest na
    fakturze i wpiąć go w lutym w segregator, a duplikat wpiąć w marcu i co?
    Nic z nim nie robić, nie księgować ?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2010-03-25 10:35:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Mar 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No właśnie. Towar zaksięgowany w lutym na podstawie nieistniejącej faktury.

    Zgubionej.
    Na pewno istniała i do tego może (ciągle) istnieć.

    > No bo mi się taki przypadek zdarzył i nie wiem co robić.

    Ale mi chodzi o to, że duplikat *JEST FAKTURĄ*.
    Chyba nie sugerujesz, że nie sprawdziłeś w rozporządzeniu
    o fakturach? ;)
    No to po co minister ma zapisywać fafnascie różnych przypadków
    na różne f-ry, skoro wystarczy raz a dobrze opisać dla *wszystkich*
    typów faktur?

    > Nie. Ja naprawdę tych gównianych ustaw nie rozumiem. To nie jest język
    > dla mnie. Sformułowania są do siebie do bólu podobne, a nazewnictwo
    > niejasne i zdania mętne.

    Co niejasnego widzisz w zacytowanym przepisie?
    Poważnie pytam, bo o ile trzeba się zgodzić z krytyką czytelności
    przepisów 'tak ogólnie', to nie umiem dojść co Ci się wydaje mało
    czytelne w cytacie.

> [...]
    > A ta co przyjdzie, będzie miała napis DUPLIKAT i datę duplikatu (chyba
    > że oleją prawo i wygenerują oryginał :D), więc nie mogę udawać, że to

    DUPLIKAT JEST FAKTURĄ.
    I o tym piszę.
    Nie o oryginale (którego nie ma).

    > Czyli co, mówisz, że mam sporządzić opis z tym towarem, co jest na
    > fakturze i wpiąć go w lutym w segregator, a duplikat wpiąć w marcu i co?
    > Nic z nim nie robić, nie księgować ?

    Nic nie mówię :P, rób co chcesz ;)
    Ale tak właśnie bym zrobił.

    pzdr, Gotfryd