  • 1. Data: 2011-10-16 21:47:10
    Temat: Zakup bez faktury i rachunku
    Od: Marek <m...@n...pl>

    Księgowa z biura rachunkowego na wycieczce zagranicznej a tu problem z
    kupnem od osoby fizycznej używanego przez miesiąc urządzenia o wartości
    1300 zł. Zapewne wystarczy umowa kupna sprzedaży, ale co z podatkiem od
    sprzedaży przedmiotu używanego krócej niż 0,5 roku? A może nie występuje
    w relacji os. fizyczna - firma (bez osobowości praw.)?
    Jeżeli podatek musi być (chyba 2%) to czy firma może go zapłacić bo
    sprzedawca nie chce o żadnym podatku słyszeć.
    Proszę o pomoc, sprawa jest pilna dlatego nie mogę czekać na księgową.

    --
    dziękuję i pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2011-10-18 06:17:45
    Temat: Re: Zakup bez faktury i rachunku
    Od: adamw2 <a...@w...pl>

    W dniu 2011-10-16 23:47, Marek pisze:
> [...]
    > sprzedawca nie chce o żadnym podatku słyszeć.
    > Proszę o pomoc, sprawa jest pilna dlatego nie mogę czekać na księgową.

    Podatek od CCP zwyczajowo płaci kupujący i owe 2% zapłać, tym bardziej
    że sprzedający nie chce.
    Pierwsze pytanie - nie wiem na pewno, poszukaj sam, ale chyba nie musisz
    się martwić, te 0,5% obciąża sprzedawcę.

    Adam

  • 3. Data: 2011-10-18 08:25:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 18 Oct 2011 08:17:45 +0200, adamw2 <a...@w...pl> wrote:

    >Podatek od CCP zwyczajowo płaci kupujący i owe 2% zapłać, tym bardziej
    >że sprzedający nie chce.

    Zwyczajowo? Nie jesteś na bieżąco. Obowiązek spoczywa na nabywcy.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski