  • 1. Data: 2004-11-24 14:20:38
    Temat: Zakup i sprzedaz usług w UE
    Od: "Strebor" <strebor@poczta.[bez tego]onet.pl>

    Witam

    Dobrzy ludzie pomocy !!!
    Czytam ustawe vatowską i juz mam metlik w głowie.
    Nie mam NIP-u unijnego ale trafiła mnie się jednorazowa usługa dla
    kontrachenta z Austrii (wdrażanie systemu informatycznego zarządzania
    firmą).
    Pytanie jak powinienem wystawić fakturę? z jaka stawka vat?
    Aby wykonać tę usługę musiałem skorzystać z konsultacji w holenderskiej
    firmie i za ta usługe dostałem fakturkę ze stawka vat 0%, czy to jest ok? W
    takim układzie chyba powinienem sporządzić fakturę wewnętrzna i naliczyc
    vat, ale czy nie posiadająć nipu unijnego mogę go sobie odliczyć.
    Czy ktoś może mi rozjaśnic ten tmat?

    Pozdrawiam i z góry dziękuje
    Strebor

  • 2. Data: 2004-11-25 08:20:31
    Temat: Re: Zakup i sprzedaz usług w UE
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Strebor pisze:

> [...]
    > W takim układzie chyba powinienem sporządzić fakturę wewnętrzna i naliczyc
    > vat, ale czy nie posiadająć nipu unijnego mogę go sobie odliczyć.

    Nie wiem czy obejdzie sie bez VAT - UE

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-11-25 08:47:38
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >Aby wykonać tę usługę musiałem skorzystać z konsultacji w holenderskiej
    >firmie i za ta usługe dostałem fakturkę ze stawka vat 0%, czy to jest ok?
    W przypadku doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej
    (pkwiu 74.1) miejscem świadczenia tych usług jest miejsce, gdzie nabywca
    posiada tą usługę, czyli, w twoim wypadku, w Polsce.

    >takim układzie chyba powinienem sporządzić fakturę wewnętrzna i naliczyc
    >vat,

    Tak, z odpowiednią stawką polską.

    >ale czy nie posiadająć nipu unijnego mogę go sobie odliczyć.

    Możesz. Ważne, abyś był zarejestrowany jako podatnik VAT w Polsce.
    Pozycje 32 i 33 w deklaracji VAT-7

> [...]
    >firmą).
    >Pytanie jak powinienem wystawić fakturę? z jaka stawka vat?

    Wydaje mi się, że ta usługa jest świadczona poza terytorium kraju (dla
    pewności przydałby sie PKWiU), a jeżeli tak to nie będzie podlegała
    opodatkowaniu VAT. Wówczas wystawiasz rachunek lub na fakturze zaznaczasz,
    że "nie podlega VAT".

    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.