    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup maszyny z UE od osoby prywatnej
    Date: Thu, 24 Sep 2009 21:32:12 +0200

    On Wed, 23 Sep 2009, Tomy M. wrote:

    > Witam
    >
    > Mam zamiar kupić używaną maszynę/urzędzenie z Niemiec od osoby
    > prywatnej nie prowadzącej obecnie działalności gospodarczej,
    > sprzedający wystawi mi rachunek (RECHNUNG) Sprżet jest jego
    > prywatną własnością.

    No a jak kupisz, to będzie Twoją prywatną własnością, prawda?
    Zakładam że nie mówimy o spółce ani o firmie państwowej,
    komunalnej lub podobnej (w roli kupująego).

    > Prowadzę działalność gospodarczą (KRiP) i jestem VAT'owcem.
    > Urządzenie to chciałbym amortyzować w firmie (wartość ok. 4500 Euro)
    > Jakie dodatkowe koszty poniosę poza tym co zapłacę sprzedającemu.
    >
    > Transakcja odbędzie się w Niemczech, na miejscu u sprzedającego.
    > (czy tak jest korzystniej czy lepiej gdyby przywiózł mi to
    > urzadzenie i wystawił rachunek w Polsce?)

    *Prostsze* może być kupienie w .pl - wyłącznie z tego powodu,
    że łatwiej o informację jak zapłacić PCC :|, ja np. nie mam
    pojęcia czy i jakim podatkom podlega w .de kupujący od
    osoby nie prowadzącej DG.
    Czy korzystniejsze - nie mam pojęcia, polski PCC to 2%

    > Z góry dziękuję za wszelkie porady

    To nie do mnie :| (to wyżej NIE JEST poradą, lecz wyłącznie
    opisem mojego wewnętrznego, niczym nie popartego przekonania :P

    pzdr, Gotfryd