  • 11. Data: 2011-07-25 08:25:55
    Temat: Re: Zakup motocykla typu cross/enduro na firmę informatyczną
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:20:49 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > A wyposażenia nie trzeba się wyzbyć z dniem likwidacji DG?

    A kiedykolwiek było trzeba? Poza tym od 01.01.2011 sporo się zmieniło.
    Możesz poczytać np:

    http://www.samozatrudnieni.pl/zawieszenie-i-likwidac
    ja-dzialalnosci.html

    > Niby
    > przedsiębiorca to ona sama, ale w Dowodzie Rejestracyjnym będzie nazwa
    > DG,

    Czyli jej imię i nazwisko

  • 12. Data: 2011-07-25 08:32:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 24 Jul 2011, jureq wrote:

    > A czym się w tym wypadku różni netto od brutto?

    > Wypadałoby jeszcze wpisać do ewidencji wyposażenia.

    Czekaj, przeoczyłem coś?
    Bo wydawało mi się, że "obowiązkowy" limit dla środków trwałych to 3500 zł.
    Od lat. Ktoś coś zmienił? W środku roku?? Niemożliwe!
    (fakt *jednorazowej amortyzacji* w żadnym razie nie uprawnia do
    wpisu do EW oraz pominięcia wpisu w EŚT!)
    22d.1 na gofin.pl nadal brzmi tak samo... (3500 zł)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2011-07-25 08:38:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.07.2011 10:25, jureq pisze:
    > A kiedykolwiek było trzeba? Poza tym od 01.01.2011 sporo się zmieniło.

    Nie wiem, pytałem. Bo tak to nieco brzmi mało prawdopodobnie, żeby US
    oddał tyle kasy.
    Bo np. kupujemy stado maszyn, budujemy dom, kupujemy działkę i co,
    podatek do przodu?
    To np. każdy, co chce sobie zbudować dom, budowałby go ,,na firmę'' jako
    potencjalną siedzibę.

    > Czyli jej imię i nazwisko

    Zazwyczaj jeszcze jednak dodatkowa nazwa. Niewielu przedsiębiorców
    rejestruje DG pod samym imieniem i nazwiskiem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2011-07-25 08:40:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:32:57 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > EW oraz pominięcia wpisu w EŚT!)
    > 22d.1 na gofin.pl nadal brzmi tak samo... (3500 zł)

    To ja chyba nie rozumiem. Paulina wyraźnie nie chce amortyzować (nawet
    jednorazowo) tylko odliczyć od dochodu. A ponieważ 3000>1500 więc powinna
    wpisać do EW. Czyżby dla motocykli <3500 wprowadzono obowiązek
    amortyzacji? Choćby jednorazowej?

  • 15. Data: 2011-07-25 08:53:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Będą dane właściciela.

    > Zazwyczaj jeszcze jednak dodatkowa nazwa. Niewielu przedsiębiorców
    > rejestruje DG pod samym imieniem i nazwiskiem.

    W dowodzie rejestracyjnym pojazdy jest wpisany właściciel.
    A właścicielem jest Jan Kowalski a nie "PPHU Mydło i Powidło".

    Ja w każdym razie nie wdizałam jeszcze samochodu zarejestrowanego "na
    firmę" osoby fizycznej (cudzysłów dla Gotfryda).
    Moje dwa samochody kupione na fakturę firmową zarejestrowane zostały na
    mnie imiennie, śladu po DG nie ma/nie było w dowodzie rejestracyjnym.
    To samo u moich klientów.

    Może mało widziałam, może nasz UM taki dziwny.

    Masz zarejestrowany samochód 'na firmę' a nie po prostu na Przemysława
    Śmiejka? Wrzuć skan (możesz wysłonić wrażliwe dane).

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 16. Data: 2011-07-25 08:58:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.07.2011 10:53, Maddy pisze:
> [...]
    > Moje dwa samochody kupione na fakturę firmową zarejestrowane zostały na
    > mnie imiennie, śladu po DG nie ma/nie było w dowodzie rejestracyjnym.

    To jak się rozróżnia pojazd zarejestrowany na DG (odliczanie KUP bez
    przebiegów) od osobistego (odliczanie wg książki przebiegów)?

    > Masz zarejestrowany samochód 'na firmę' a nie po prostu na Przemysława
    > Śmiejka? Wrzuć skan (możesz wysłonić wrażliwe dane).

    Nie, ja mam tylko prywatny, osobisty samochód i rozliczam przebiegami.

    No ale jeśli wpisuje się mnie, to kogo wpisują przy spółce prawa
    handlowego?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2011-07-25 09:00:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 10:58:17 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > No ale jeśli wpisuje się mnie, to kogo wpisują przy spółce prawa
    > handlowego?

    Oczywiście spółkę, czyli Osobę Prawną.

  • 18. Data: 2011-07-25 09:12:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jul 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > To jak się rozróżnia pojazd zarejestrowany na DG (odliczanie KUP bez
    > przebiegów) od osobistego (odliczanie wg książki przebiegów)?

    Po tym, czy jest wpisany do EST.
    Uprzedzając: ewidencje masz obowiązek przechowywać również po
    zakonczeniu DG.

    > No ale jeśli wpisuje się mnie, to kogo wpisują przy spółce prawa
    > handlowego?

    Pierwszy raz spotykasz się z określeniem "osoba prawna"?
    Jeszcze raz i powoli:
    OSOBA.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-07-25 09:12:14
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > To jak się rozróżnia pojazd zarejestrowany na DG (odliczanie KUP bez
    > przebiegów) od osobistego (odliczanie wg książki przebiegów)?
    Po wpisie w EŚT, albo EW?

    Maciek

  • 20. Data: 2011-07-25 09:15:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jul 2011, jureq wrote:

    > To ja chyba nie rozumiem. Paulina wyraźnie nie chce amortyzować (nawet
    > jednorazowo) tylko odliczyć od dochodu.

    Formalnie racja, tylko nie wiem czy Paulina zdaje sobie sprawę
    ze skutków takiego oczekiwania ;)

    > A ponieważ 3000>1500 więc powinna
    > wpisać do EW. Czyżby dla motocykli <3500 wprowadzono obowiązek
    > amortyzacji? Choćby jednorazowej?

    Cóż, masz rację, dopóki pozostałe warunki są spełnione.
    W szczególności wersje ze zbyciem przed upływem 12 miesięcy.

    pzdr, Gotfryd