  • 21. Data: 2011-07-25 09:17:23
    Temat: Re: Zakup motocykla typu cross/enduro na firmę informatyczną
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > To jak się rozróżnia pojazd zarejestrowany na DG (odliczanie KUP bez
    > przebiegów) od osobistego (odliczanie wg książki przebiegów)?

    A to rozróżnienie jest potrzebne z punktu widzenia Prawa o Ruchu
    Drogowym w jakim celu?

    Surpriza - Spółkę?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 22. Data: 2011-07-25 09:34:55
    Od: "Pendrive" <s...@o...pl>

    >A wyposażenia nie trzeba się wyzbyć z dniem likwidacji DG?
    >Niby przedsiębiorca to ona sama, ale w Dowodzie Rejestracyjnym będzie
    >nazwa DG, a to będzie na ewidencji wyposażenia.

    w DR bedzie imie i nazwisko, bez nazwy

  • 23. Data: 2011-07-25 09:36:02
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Zazwyczaj jeszcze jednak dodatkowa nazwa. Niewielu przedsiębiorców
    > rejestruje DG pod samym imieniem i nazwiskiem.

    Nie ma to jak najwiekszy teoretyk na Usenecie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 24. Data: 2011-07-25 09:45:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-07-25 11:15, Gotfryd Smolik news wrote:
    > W szczególności wersje ze zbyciem przed upływem 12 miesięcy.

    Pytanko kontrolne. Czy przekazanie na cele osobiste, niezwiązane z DG
    jest tożsame ze zbyciem? IMHO tak.

    Pytam w kontekście wykupu samochodu po leasingu, za 1% wartości.

    Ponieważ nie jest to żadne Ferrari ani inne Lamborghini z kratką, to
    nawet nie muszę wpisywać do EW (kwota wykupu < 1500 plz).
    Co po przekazaniu na cele osobiste niezwiązane z DG i odczekaniu 6
    miesięcy ma całkiem miłe konsekwencje podatkowe.

    Ktoś widzi jakaś minę?

    Piotrek

  • 25. Data: 2011-07-25 10:08:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Po tym, czy jest wpisany do EST.
    > Uprzedzając: ewidencje masz obowiązek przechowywać również po
    > zakonczeniu DG.

    No ale tu cena jest poniżej 3500, więc do EŚT nie wpada, tylko do
    Wyposażenia?
    Poza tym, to jest sporządzona przeze mnie ewidencja, więc stanowi dowód?
    Bo w sumie co mnie powstrzymuje od wpisania np. mojego auta do tej
    ewidencji?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2011-07-25 10:10:26
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.07.2011 11:17, Maddy pisze:
    > A to rozróżnienie jest potrzebne z punktu widzenia Prawa o Ruchu
    > Drogowym w jakim celu?

    pl.soc.prawo.podatki

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 27. Data: 2011-07-25 10:12:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Poza tym, to jest sporządzona przeze mnie ewidencja, więc stanowi dowód?

    No jak pokazesz policajom podczas kontroli zamiast dowodu rejestracyjnego,
    to go nie stanowi.
    A dowod bycia srodkiem trwalym - jak najbardziej.

    > Bo w sumie co mnie powstrzymuje od wpisania np. mojego auta do tej
    > ewidencji?

    Twoja niewiedza?
    Ewentualnie chcec ograniczenia formalnosci oraz unikniecia podatku przy
    sprzedazy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 28. Data: 2011-07-25 10:12:31
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-07-25 12:08, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > No ale tu cena jest poniżej 3500, więc do EŚT nie wpada, tylko do
    > Wyposażenia?

    No przecież do EŚT może wpisac długopis za 1 plz i jednocześnie możesz
    nie wpisywać mainframe za 2M$ ...

    Z takiego mianowicie powodu, że kryterium wpisu nie jest cena tylko
    przewidywany okres używania.

    Piotrek

  • 29. Data: 2011-07-25 10:18:08
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > pl.soc.prawo.podatki

    Dowod rejestracyjny nie jest dokumentem jakos szczegolnie zwiazanym z
    podatkami.
    Z PoRD za to jak najbardziej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 30. Data: 2011-07-25 10:21:51
    Temat: Re: Zakup motocykla typu cross/enduro na firm? informatyczn?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.07.2011 12:18, SDD pisze:
    > U?ytkownik "Przemys?aw Adam ?miejek" <n...@s...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Dowod rejestracyjny nie jest dokumentem jakos szczegolnie zwiazanym z
    > podatkami.

    No ale pytałem ,,co odróżnia w kontekście podatkowym''.

    Sądziłem, że DR stanowi tu dokument poświadczający ,,własność'' pojazdu.
    Myliłem się, i co? To powód do docinków?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek