  • 1. Data: 2013-12-01 16:09:13
    Temat: Zakup na złomie
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Mam pytanko: czy/jak można legalnie sprzedać urządzenie kupione na
    składnicy złomu.
    Ktoś oddał na złom urządzenie, który chciałbym kupić i po niedużym
    remoncie sprzedać. Wstępnie rozmawiałem ze gościem, który prowadzi skup
    i mówił, że wystawi mi fakturę na "złom użytkowy" plus protokół
    przekazania odpadów. Nie mam w zakresie działalności obrotu odpadami i
    tu widze problem. Czy urządzenie, który raz trafi na złom może zostać
    legalnie z powrotem odzyskane?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-12-02 11:37:10
    Temat: Re: Zakup na złomie
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-01 16:09, Jacek pisze:
    >Czy urządzenie, który raz trafi na złom może zostać
    > legalnie z powrotem odzyskane?

    Może. Wiele dużych firm używa złomu do celów użytkowych. Kupuje jako
    złom i używa. Nie wiem, czy są jakiekolwiek dodatkowe papiery potrzebne
    ale wątpię.

    --
    MN

  • 3. Data: 2013-12-02 15:02:16
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...org>

> [...]
    > przekazania odpadów. Nie mam w zakresie działalności obrotu odpadami i
    > tu widze problem. Czy urządzenie, który raz trafi na złom może zostać

    Ja bym spróbował telefonu do Wojewódzkiej Inspekcji Ochrony Środowiska

    Paweł

  • 4. Data: 2013-12-02 16:37:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Paweł Muszyński wrote:

    > Ja bym spróbował telefonu do Wojewódzkiej Inspekcji Ochrony Środowiska

    Oni zabiją każdy biznes :-)
    Jak by się tak oglądać u nas na przepisy, to z domu
    by się wyjść nie dało, a już biznes prowadzić to całkiem niemożliwe.

  • 5. Data: 2013-12-02 19:03:18
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...org>

    W dniu 2013-12-02 16:37, cef pisze:

    > Oni zabiją każdy biznes :-)
    > Jak by się tak oglądać u nas na przepisy, to z domu
    > by się wyjść nie dało, a już biznes prowadzić to całkiem niemożliwe.

    Przepisy warto znać, chociażby po to, żeby wiedzieć, jakie akurat łamiesz.

    P.

  • 6. Data: 2013-12-02 19:26:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Paweł Muszyński wrote:

    > Przepisy warto znać, chociażby po to, żeby wiedzieć, jakie akurat
    > łamiesz.

    Albo jakie kary ryzykujesz.
    Ale wszystkiego przestrzegać jest niezwykle trudno.

  • 7. Data: 2013-12-03 10:09:18
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 01.12.2013 16:09, Jacek pisze:
> [...]
    > przekazania odpadów. Nie mam w zakresie działalności obrotu odpadami i
    > tu widze problem. Czy urządzenie, który raz trafi na złom może zostać
    MAsz probem. Otórz złomnica moze sprzedawać złom tylko ludziom, nie
    firmom. tzn firmom może, ale firma musi mieć zezwolenie na handel złomem
    Tak więc w Twoim przypadku, musisz poprosić kolegę, aby kupił urządzenie
    na złomie, i sprzedał Ci, niestety bez Vatu. Kupiujesz to jako przedmiot
    używany, remontujesz, sprzedajesz na tzw fakturę VAT MArża

    ToMasz

  • 8. Data: 2013-12-04 09:52:38
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-12-03 10:09, ToMasz pisze:
> [...]
    > na złomie, i sprzedał Ci, niestety bez Vatu. Kupiujesz to jako przedmiot
    > używany, remontujesz, sprzedajesz na tzw fakturę VAT MArża
    Ok. Tak też by się dało, ale dlaczego faktura VAT marża, a nie zwykła
    faktura sprzedaży?
    Jacek

  • 9. Data: 2013-12-04 10:51:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jacek <s...@o...pl> wrote:
    > Ok. Tak też by się dało, ale dlaczego faktura VAT marża, a nie zwykła faktura
    sprzedaży?

    bo kupujesz bez możliwości odliczenia VAT, więc normalna FVAT pozbawia
    Ciebie części zarobku

  • 10. Data: 2013-12-04 11:43:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > bo kupujesz bez możliwości odliczenia VAT, więc normalna FVAT pozbawia
    > Ciebie części zarobku

    Zarobku na VAT?
    To jakaś pokręcona logika i nie ten podatek.
    To jest jakieś urządzenie, więc nabywcą pewnie będzie przedsiębiorca
    i jak zobaczy "vatmarżę" to sprzedawca nie będzie wiedział gdzie uciekać.
    Chyba, że wartośc jakaś symboliczna i generalnie będzie nabywcy zwisać
    rodzaj faktury.