    Date: Tue, 03 Dec 2013 10:09:18 +0100
    From: ToMasz <N...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakup na złomie

    W dniu 01.12.2013 16:09, Jacek pisze:
    > Mam pytanko: czy/jak można legalnie sprzedać urządzenie kupione na
    > składnicy złomu.
    > Ktoś oddał na złom urządzenie, który chciałbym kupić i po niedużym
    > remoncie sprzedać. Wstępnie rozmawiałem ze gościem, który prowadzi skup
    > i mówił, że wystawi mi fakturę na "złom użytkowy" plus protokół
    > przekazania odpadów. Nie mam w zakresie działalności obrotu odpadami i
    > tu widze problem. Czy urządzenie, który raz trafi na złom może zostać
    > legalnie z powrotem odzyskane?
    > Jacek
    MAsz probem. Otórz złomnica moze sprzedawać złom tylko ludziom, nie
    firmom. tzn firmom może, ale firma musi mieć zezwolenie na handel złomem
    Tak więc w Twoim przypadku, musisz poprosić kolegę, aby kupił urządzenie
    na złomie, i sprzedał Ci, niestety bez Vatu. Kupiujesz to jako przedmiot
    używany, remontujesz, sprzedajesz na tzw fakturę VAT MArża

    ToMasz