  • 1. Data: 2013-12-01 13:37:01
    Temat: Prezent a sprzedaż na Allegro
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    Witam,

    kupiłem dziewczynie prezent, który okazał się nietrafiony. Postanowiła
    więc sprzedać go na Allegro. Jednak cena rynkowa jest kilkaset złotych
    wyższa, niż okazyjna cena zakupu przeze mnie. Jeśli uda się sprzedać
    drożej niż kwota na paragonie to dziewczyna powinna odprowadzić podatek
    od różnicy kwoty minus koszty Allegro? A może podatek od całej kwoty,
    jeśli to prezent ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2013-12-01 14:04:34
    Temat: Re: Prezent a sprzedaż na Allegro
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-01 13:37, Marek pisze:
> [...]
    > drożej niż kwota na paragonie to dziewczyna powinna odprowadzić podatek
    > od różnicy kwoty minus koszty Allegro? A może podatek od całej kwoty,

    Najpierw od darowizny, potem dochodowy.
    Jeśli prezentu nie przyjmie, to nie zapłaci od darowizny. Jeśli to Ty go
    sprzedasz, to zapłacisz tylko dochodowy. Taki genialny system.
    A najlepiej, to siedź cicho.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 3. Data: 2013-12-01 16:17:21
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    W dniu 2013-12-01 14:04, sqlwiel pisze:

    > Najpierw od darowizny, potem dochodowy.
    > Jeśli prezentu nie przyjmie, to nie zapłaci od darowizny. Jeśli to Ty go
    > sprzedasz, to zapłacisz tylko dochodowy. Taki genialny system.
    > A najlepiej, to siedź cicho.

    Wyszło na to, że dziewczyna oddała mi pieniądze za zakup, twierdząc, że
    to za drogi prezent - czyli wychodzi na to, że kupiła sama. W takim
    razie jedynie dochodowy w przypadku sprzedaży drożej niz zakup.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 4. Data: 2013-12-01 16:45:09
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-12-01 16:17, Marek pisze:
    > Wyszło na to, że dziewczyna oddała mi pieniądze za zakup, twierdząc, że
    > to za drogi prezent - czyli wychodzi na to, że kupiła sama. W takim
    > razie jedynie dochodowy w przypadku sprzedaży drożej niz zakup.
    Zaraz, zaraz. Nie musiała się przecież ruszać z domu, Ty dokonałeś
    zakupu i dostarczyłeś prezent. Wygląda mi to na wyraźny przychód, od
    którego powinna zapłacić podatek :->

    Maciek

  • 5. Data: 2013-12-02 09:18:45
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > Wyszło na to, że dziewczyna oddała mi pieniądze za zakup, twierdząc, że
    > to za drogi prezent - czyli wychodzi na to, że kupiła sama. W takim
    > razie jedynie dochodowy w przypadku sprzedaży drożej niz zakup.

    No to dopiero przesrane...
    Ona - p. od darowizny od prezentu,
    Ty - p. od darowizny od gotówki
    Ona - p. od zysku ze sprzedaży
    :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 6. Data: 2013-12-02 10:19:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Dec 2013, Marek wrote:

    > Wyszło na to, że dziewczyna oddała mi pieniądze za zakup, twierdząc, że to za
    > drogi prezent - czyli wychodzi na to, że kupiła sama.

    Od Ciebie.
    Skoro "kilkaset zł drożej niż rynkowo" implikuje sporą wartość,
    można zakładać że ponad 1000zł wchodzi w rachubę.
    Znaczy PCC ktoś tu powinien zapłacić, i to kupujący.
    Jeszcze pojawi się pytanie od kogo kupiłeś Ty.
    Też o PCC (to pytanie)
    Dobrze mi wyszło?

    (czy ktoś coś tu wspominał o siedzeniu cicho? ;))

    pzdr, Gotfryd