  • 11. Data: 2009-01-13 20:10:53
    Temat: Re: Zakup od prywatnych osob
    Od: "MarkX" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.unpms5sul60ql1@unk...

    > Co do ryczałtu to nie wiem, zobacz w ustawie czy są jakieś konkretne
    > wymogi
    > co do tych dowodów zakupu. Jesli nie ma, to *IMVHO* wydruki
    > aukcji+przelewy
    > są zupełnie wystarczające

    Fajnie by bylo. To by zalatwilo US. Jednak problem zostaje jeszcze jezeli
    chodzi o prawo karne. Nie daj boze towar bedzie pochodzil z przestepstwa.
    Czy wtedy taki wydruk bedzie dla nich wystarczajacym dowodem, ze towar
    nabylem legalnie? No ale to juz chyba nie na ta grupe :)

    pozdrawiam
    MarkX

  • 12. Data: 2009-01-13 20:29:21
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-01-2009 o 21:10:53 MarkX <m...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > Czy wtedy taki wydruk bedzie dla nich wystarczajacym dowodem, ze towar
    > nabylem legalnie? No ale to juz chyba nie na ta grupe :)

    Ale można pogdybać. W KK jest przestępstwo paserki - ale musiałbyś
    świadomie nabyć kradziony towar. Jest też przestępstwo nabycia
    towaru o którym możesz przypuszczać że pochodzi z przestępstwa.
    Pod to się łapią np. iPody za 10zł bez pudełek itd.
    Więc najlepiej drąż temat, czy sprzedawca ma udokumntowany zakup,
    skąd taka cena itd. Wtedy będziesz IMHO zabezpieczony od tej strony.

    BTW jest jeszcze kwestia PCC - zdaje się że od takich zakupów musisz
    go płacić, jeśli kupisz coś za >1000zł.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 13. Data: 2009-01-13 22:45:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Piotrek pewnie CI powie że wystarczy aukcja + przelew.
    > Ja Ci powiem że to ryzykowane jest, jak się da wyrwać umowę
    > lub chociaż rachunek/pokwitowanie, to jest git.

    W drugą stronę - to rachunek "załatwia" wszystko.
    Standardowo przypomnę: umowa *nie dowodzi* niczego, w szczególności
    tego że została wykonana :>, kliknięcie na alledrogo również
    nie dowodzi - ani tego, że kupujący dostał towar, ani tego że
    sprzedający dostał pieniądze.
    Najlepiej mieć rachunek, czyli "klasyczny" dowód księgowy.
    Problemem jest jedynie wytłumaczenie sprzedającemu że nie dając
    rachunku narusza ustawę - do większości ludzi nie dociera fakt,
    że Ordynacja Podatkowa ma własną, odrębną (a co) od pozostałych
    6 czy 7 innych, definicję "działalności" i spełnienia swojego
    obowiazku boją się jak ognia.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2009-01-14 09:58:05
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
    > [...]
    > Podsumowując - żeby bezpiecznie księgowac zakupy z allegro na podstawie
    > wydruku i przelewu, trzeba uzyskaźć wiążącą interpretację i obalić
    > ją w WSA/NSA (bo zakładam że będzie negatywna).

    Generalnie trudno Ci odmówić racji w sytuacji, kiedy ktoś traktuje
    kupowanie bez rachunku od osób prywatnych na Allegro/eBay jako główne
    źródło zaopatrzenia się i nie chce się później "kopać się z koniem".

    Bo to, że ostatecznie wygra w WSA/NSA jest IMHO wysoce prawdopodobne.
    Zwłaszcza, że już się pojawiają ciekawe wyroki.
    Click --> http://tinyurl.com/9zwpg4

    Natomiast w moim przypadku, zakupy od osób prywatnych "na przelewy", bez
    rachunku stanowią kwotowo - jak policzyłem - niecałe 3% wszystkich kosztów.

    Ryzykuję zaś jedynie tyle, że mi to wywalą z KUP.

    No i OK. Albo to zaakceptuję albo będę się odwoływał.

    Piotrek

  • 15. Data: 2009-01-14 10:09:46
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
> [...]

    Generalnie trudno Ci odmówić racji w sytuacji, kiedy ktoś traktuje
    kupowanie bez rachunku od osób prywatnych na Allegro/eBay jako główne
    źródło zaopatrzenia i nie chce się później "kopać się z koniem".