  • 1. Data: 2009-01-12 16:43:03
    Temat: koszt księgowej
    Od: "n...@o...eu" <n...@o...eu>

    hej,
    chciałbym się podpytać o orientacyjny koszt prowadzenia księgowości dla
    1 os. działalności gosp., książka rozch. i przych., VAT, lokalizacja:
    warszawa
    miesięcznie max 30 "papierów" z czego większość to konsumpcja "kosztowa"
    brak magazynu, brak pracowników, brak umów-zleceń/dzieło, brak
    amortyzacji i leasingu
    kwota w granicach 150zł/miesiąc dla księgowej - dużo, mało?

  • 2. Data: 2009-01-12 16:46:15
    Temat: Re: koszt księgowej
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 12-01-2009 o 17:43:03 n...@o...eu <n...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > amortyzacji i leasingu
    > kwota w granicach 150zł/miesiąc dla księgowej - dużo, mało?

    Mało (chociaż jak na Warszawę to pewnie b. mało).
    Przy czym dolicz do tego mandaty, dopłaty podatku i odsetki :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-12 18:03:16
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    n...@o...eu wrote:
> [...]
    > amortyzacji i leasingu
    > kwota w granicach 150zł/miesiąc dla księgowej - dużo, mało?

    Zastanów się, czy w takiej sytuacji nie warto prowadzić samodzielnie
    przy użyciu ifirma.pl

    W razie wątpliwości możesz się u nich konsultować i odpowiadają (raczej)
    z sensem.

    Główne wady to brak sensownej obsługi exportu usług (dawało się to
    obejść, z tego co widzę to dołożyli w nowej wersji serwisu) oraz brak
    wspomagania w przypadku faktur niezłotowych (raczej dalej nie ma).

    Pierwsze 3 miesiące masz gratis. Później kosztuje to 225 plz + VAT przy
    płatnościach półrocznych.

    Korzystam od ponad dwóch lat i (raczej) jestem zadowolony.

    Piotrek

  • 4. Data: 2009-01-12 20:06:04
    Od: "SG 1" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

> [...]
    > płatnościach półrocznych.
    >
    > Korzystam od ponad dwóch lat i (raczej) jestem zadowolony.

    Piotrze to tani serwis, gratuluje wyboru.
    Zapewne masz pojęcie (przynajmniej ogólne) o księgowości i czas oraz chęci
    na księgowanie, oszczędzasz ze 100PLN miesięcznie.
    Jeżeli posiadasz wiedze - gadane i będziesz potrafił w czasie kontroli tę
    umiejętność wykazać to pewnie będziesz nadal zadowolony z usługi ifirma.pl
    Ale gro uczestników obrotu gospodarczego (szczególnie dopiero zaczynających)
    nie ma o tym pojęcia. Samo zarejestrowanie firmy i odpowiednie jej
    zgłoszenie w US i ZUS potrafi narobić galimatiasu w papierach i później
    przed kontrolerami.
    Kolejnym problemem są koszty, jak potrafią wytłumaczyć i pomóc to dobrze ale
    cóż na wszystko (tel.) trzeba czasu i chęci, a kontrola to wykaże ;)
    Za realną księgową cena 150 PLN/miesięcznie jest ok. Jak się potrafisz z nią
    dogadać to najważniejsze, reszta przyjdzie z czasem albo zmienisz księgową.

  • 5. Data: 2009-01-12 22:22:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    SG 1 wrote:
    > Piotrze to tani serwis, gratuluje wyboru.
    > Zapewne masz pojęcie (przynajmniej ogólne) o księgowości i czas oraz chęci
    > na księgowanie, oszczędzasz ze 100PLN miesięcznie.

    Generalnie wychodzę z założenia, że należy mieć pojęcie o podstawach
    prowadzenia firmy, skoro się taką - nawet jednoosobową - firmę prowadzi.

    Dotyczy to zarówno aspektów prawnych, jak i aspektów finansowych.

    Tak więc mniej mi chodziło o oszczędzenie 100 plz. Bardziej chodziło mi
    o to, że taką księgową za 150 plz (w DC) tak czy inaczej wypadałoby
    "pilnować".

> [...]
    > nie ma o tym pojęcia. Samo zarejestrowanie firmy i odpowiednie jej
    > zgłoszenie w US i ZUS potrafi narobić galimatiasu w papierach i później

    To oczywiście prawda.

    Natomiast nigdy nie potrafiłem zrozumieć, jak można zabierać się za
    zabawę własnymi pieniędzmi bez przeczytania choćby najprostszego "how to?".

    I dotyczy to zarówno rozpoczynania DG jak i innych aktywności (choćby
    rozważanej tu parę dni temu "zamiany" mieszkania).

    > Kolejnym problemem są koszty, jak potrafią wytłumaczyć i pomóc to dobrze ale
    > cóż na wszystko (tel.) trzeba czasu i chęci, a kontrola to wykaże ;)

    Ostatnią rzeczą jaką bym chciał od księgowej jest argumentacja dlaczego
    poniesiony koszt miałby być KUP.

    W przypadku bardziej "zakręconych" operacji czy optymalizacji
    podatkowych tak czy inaczej konsultuje to (na piśmie) z doradcą.

    Natomiast zgaduję, że tak jak wszędzie w życiu działa zasada Pareto.
    I zdecydowana większość jednoosobowych DG wystawia jedną, góra dwie
    faktury w miesiącu i ma dwie, góra trzy faktury kosztowe.

    Obsługa tego trwa 30 minut w miesiącu. Toć to dłużej zajmuje dojazd do
    księgowej!

    > Za realną księgową cena 150 PLN/miesięcznie jest ok. Jak się potrafisz z nią
    > dogadać to najważniejsze, reszta przyjdzie z czasem albo zmienisz księgową.

    150 plz? W DC? Nie odważyłbym się. :-)

    Piotrek

  • 6. Data: 2009-01-12 23:51:43
    Od: "n...@o...eu" <n...@o...eu>

    dziękuję za info. w obecnej chwili nie szukam alternatyw w postaci
    ifirma.pl - ale może przyda się ta informacja innym, także warto wspomnieć.

    wrócę do mojego pytania - jaki jest przeciętny, typowy koszt prowadzenia
    1 os dg w warszawie, przy takich założeniach jak podałem. może ktoś wie
    i się podzieli.

    na marginesie, luźne dywagacje. wykonałem dziś dwa tel z ogłoszeń.
    wynik: "musimy się umówić, zobaczyć co i jak, wie pan, na telefon to nie
    wycenię. ale popatrzę w papiery (czytaj: sprawdzę ile zarabiasz) i jakoś
    się dogadamy"

    na pewno musiałem źle trafić, ale na razie księgowy zrównał mi się z
    ekipami remontowymi (miałem ostatnio nieprzyjemność), którzy też bez
    sprawdzenia jaka dzielnica/ulica nie wyceniają;)

  • 7. Data: 2009-01-13 01:33:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <n...@o...eu> napisał w wiadomości
    > na pewno musiałem źle trafić, ale na razie księgowy zrównał mi się z
    > ekipami remontowymi (miałem ostatnio nieprzyjemność), którzy też bez
    > sprawdzenia jaka dzielnica/ulica nie wyceniają;)

    Ni ewidze w tym nic dziwnego.
    Ni epodoba sie - sam zajmij sie ksiegowoscia.

    Pozdrawiam'
    SDD

  • 8. Data: 2009-01-13 08:39:36
    Od: "n...@o...eu" <n...@o...eu>

    > Ni ewidze w tym nic dziwnego.
    > Ni epodoba sie - sam zajmij sie ksiegowoscia.
    merytoryczna odpowiedź;) a coś na temat?
    jak masz kłopot ze zrozumieniem, zadam konkretne pytanie: wyjaśnij mi
    jak na koszt obsługi wpływa to, czy mam fakturę kosztową ze sklepu "u
    wiesia" czy z "romka i atomka". albo czy wystawiam fakturę za usługi na
    300zł czy na 30000zł?

    ps coś Ci się stało z literką "e" - dziwnie się przesuwa. polskie
    literki też Ci się popsuły.

  • 9. Data: 2009-01-13 09:19:54
    Od: "Kotlet mielony" <w...@d...mnie>

> [...]
    > i leasingu
    > kwota w granicach 150zł/miesiąc dla księgowej - dużo, mało?

    nie szkoda Ci?
    Kup ksiazke i sie sam naucz, a dalej schematem jedziesz.

    --
    http://Wspolna-Flaszka.PL - nasza-klasa dla żuli
    http://zabijacz-czasu.niesfornazyta.pl - forum ogólnotematyczne bez

  • 10. Data: 2009-01-13 09:41:20
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    n...@o...eu wrote:
    > wrócę do mojego pytania - jaki jest przeciętny, typowy koszt prowadzenia
    > 1 os dg w warszawie, przy takich założeniach jak podałem. może ktoś wie
    > i się podzieli.

    Niektórzy publikuję cenniki.
    Click --> http://www.google.pl/search?q=biuro+rachunkowe+warsz
    awa

    Praktyka pokazuje, że w przypadku KPiR + VAT + ZUS (kilkanaście
    dokumentów miesięcznie) można mieć coś w miarę sensownego w okolicach
    300 plz + VAT

    Tyle przynajmniej płacą znajomi w dwóch różnych biurach rachunkowych.

    Taniej bym nie ryzykował.

    Piotrek