  • Data: 2015-06-28 11:54:50
    Temat: Re: Zakup samochodu od osoby fizycznej nie prowadzącej DG
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-06-27, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > Nie pasuje, nijak.
    > 1-osobowa DG jak najbardziej może mieć kilka przedsiębiorstw.

    Literalnie patrząc to nie może, może mieć kilka zakładów wchodzących w skład
    jednego przedsiębiorstwa.

    > "przedsiębiorstwo" jest zdefiniowane chyba też w KC, przeczytaj, "zespół
    > składników majątkowych i niemajątkowych", jakoś tak.

    Art. 55^1 k.c.:
    Przedsiębiorstwo jest zorganizowanym zespołem składników niematerialnych i
    materialnych
    przeznaczonym do prowadzenia działalności gospodarczej.

    A Ty masz chyba na myśli przedsiębiorstwo wielozakładowe?
    Bo na gruncie np. prawa podatkowego chyba nadal mamy do czynienia z jednym
    przedsiębiorstwem, tylko wielozakładowym.

    > I jeśli jedna OSOBA (przedsiębiorca) ma kilka takich "odrębnych
    > zespołów składników", to różnica staje się ewidentna i istotna.

    To ma przedsiębiorstwo wielozakładowe, albo oddziały, filie. :)

    > Nie.
    > Firma to jest "nazwa ktosia".
    > Przedsiębiorstwo to jest "coś" stanowiące własność tego "ktosia".
    > "Ktoś" może mieć kilka "cosiów", nie ma przeszkód.

    Ale te "cosię" to są części jednego przedsiębiorstwa IMHO.
    Oddziały, filie, zakłady itd. ale to nadal część jednego przedsiębiorstwa.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl