    From: bosz <b...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zakup telefonu w promocji a ksiegowanie
    Date: Sat, 27 Mar 2004 10:35:58 +0100

    Mich wrote:

    > Zasadniczo zgoda, ale jak sie wglebic w zagadnienie ...
    [...]

    > Moim zdaniem wycena 1zl jest błędna. Myślę, że sa dwa rozwiązania. Albo
    > wyceniać po cenie rynkowej ( w tym wypadku 800 zl), albo za cene zakupu
    > uznać sumę wydatków : koszt telefonu 1 zl + aktywacja+ abonament za caly
    > okres zobowiazania sie do korzystania z telefonu. Tym bardziej, ze PLUS
    > zastrzega: "Aparaty telefoniczne oferowane przez Polkomtel S.A. lub
    > Autoryzowanych Przedstawicieli Plus GSM po cenie promocyjnej stanowia
    > niepodzielne Zestawy z kartami SIM ( czyli z abonamentem) i samodzielnie
    > nie sa przedmiotem Promocji."

    No nie wiem czy do onca tak.
    abonament nie jest czescia telefonu, a karta sim to karta sim a nie zaden
    "abonament". ja np mam stara nokie z karta sim i zadnego abonamentu nie
    mam.

    Nie wiem czy byluy jakies orzeczenia w tej sprawie, ale dla mnie,
    inzyniera "z zainteresowaniami ekonomicznymi" sprawa wyglada tak.

    W zamian za zobowiazanie do korzystania z uslug Polkomtel S.A.
    przez okres 2 lat sprzedawca udziela mi dwoch rabatow.

    1. na telefon,
    2 na aktywacje.

    i mam np

    1. telefon siemens C60 za 1 pln
    2. aktywacja za 15 PLN
    (wszystko to netto)

    > Wycena w ewidencji srodków trwalych 1 zl bylaby uprawniona, gdybysmy
    > kupowali sam telefon, bez żadnych zobowiązań, abonamentów itp.

    Pytanie podstawowe to..
    Czy gdybysmy NIE kupili tego telefonu a mieli swoj aparat i swoja karte
    to czy placilibysmy abonament i oplate aktywacyjna ?

    Boguslaw