eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZakupy VAT, czy muszę wpisywać to do ewidencji zakupów!! › Re: Zakupy VAT, czy muszę wpisywać to do ewidencji zakupów!!
  • Data: 2004-02-28 10:25:38
    Temat: Re: Zakupy VAT, czy muszę wpisywać to do ewidencji zakupów!!
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 28 Feb 2004, Jaco wrote:
    [...]
    >+ Jeszcze tylko jedno pytanie apropo faktury na cele osobiste.
    >+ Muszę te części sprzedać sobie z jakimś określonym zyskiem, czy mogę po tej
    >+ samej cenie co kupiłem

    No toż tłumaczę po dobroci że wygłupiłem się kiedyś, twierdząc
    zawzięcie że VAT powinien być "z marzą". Ale wczaraj sprawdziłem
    dwa razy i mi wychodzi że omsknąłem się o punkt - najwyraźniej
    "przekazanie" (ale w odróżnieniu od np. darowizny !) naliczenia
    marży nie wymaga.

    >+ i czy gdzieś mam zaznaczyć że to na cele osobiste.!!! w jakiejś ewidencji,

    W ewidencji wygląda jak "zwykła faktura", z zastrzeżeniem tego co
    podałem (że FW wolno wystawiać łącznie "raz na miesiąc", w odróżnieniu
    od FS które muszą być dla "normalnych" towarów "do 7 dni od sprzedaży").

    >+ na fakturze??

    Na fakturze.
    To jest INNA faktura :)
    Ja bym opisał "fatura VAT wewnętrzna" albo jakoś tak i rozważył
    osobny ciąg numeracji :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)