  • Data: 2015-03-19 09:14:41
    Temat: Re: Założenie działalności
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Mar 2015, m wrote:

    > Nie wiem czy oczy sądu mogą się przełożyć na wyrok.
    >
    > W końcu te wszystkie dopalacze, artykuły kolekcjonerskie które wg instrukcji
    > trzeba kolekcjonować w określonych dawkach ... Każdy sędzia będzie robić
    > wielkie oczy o to że kto ma być taki naiwny żeby uwierzyć że to zawieszki na
    > choinkę, ale mimo to ten interes zamknęli metodami pozaprawnymi.

    Ja w sprawie formalnej (jak zwykle).
    Już pomijając kwestię "metod pozaprawnych" (owszem, jest to dowód
    że art.2 Konstytucji jest wątpliwy :>)

    Przykład nie nadaje się do porównywania, a powód jest dość prosty.
    Przy "listach do przedsiębiorcy" mowa o czymś, czego "nabywca"
    wcale *nie oczekuje*.
    Przy "dopalaczach" mowa o czymś, czego nabywca *chce*, ergo obie
    strony chcą przeprowadzenia takiej właśnie transakcji, a jedynie
    państwo postanawia zabronić.
    <OT>
    Przecież 90%++ tych chemicznych trutek by w ogóle nie było, przyczyną
    ich rozwoju jest nałożenie zakazów na stosowane przez tysiące lat narkotyki
    "naturalne" :>
    </OT>

    > "Uważam że nie mamy sobie nic do zarzucenia, nie było naszym zamiarem
    > wprowadzanie ludzi w bład

    ...no i tu jest problem ogólny z *każdym* oszustwem: udowodnienie
    "zamiaru wprowadzenia w błąd".

    > Wiesz, z jednej strony chciałbym żeby się znalazł bat na takich gagatków,
    > z drugiej strony, wolałbym kiedyś nie pójść siedzieć tylko dlatego że coś
    > co zrobiłem *wyglądało jakbym chciał* kogoś oszukać.
    > Wolę żeby to jeszcze trzeba było udowodnić.

    Niezaprzeczalnie.
    Ale kryterium "zamiaru" jak widać nie jest dobre. Nie, nie znam innego :>

    pzdr, Gotfryd