    Date: Sat, 21 Mar 2015 20:31:35 +0100
    From: cef <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Założenie działalności
    <5507de0e$0$2191$65785112@news.neostrada.pl> <meav3g$fh3$1@dont-email.me>
    <38435b72$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <medh3u$21m$11@dont-email.me>
    <38441348$0$2357$65785112@news.neostrada.pl>
    <meei31$21m$12@dont-email.me>
    <550b15b2$0$2211$65785112@news.neostrada.pl> <mefbrt$4be$1@dont-email.me>
    <550bb0bb$0$2192$65785112@news.neostrada.pl> <meic4b$m39$2@dont-email.me>
    <550d3ab4$0$2204$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d5b9d$0$26812$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d869c$0$364$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d8d65$0$8390$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d95ec$0$8380$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d9fea$0$8370$65785112@news.neostrada.pl>
    <550dbb60$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2015-03-21 o 19:41, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Nie życzę sobie być obrażanym w ten sposób. Chciałbym aby moi rozmówcy
    > mnie szanowali i dyskutowali ad meritum, a nie ad personam.

    Stwierdzam fakt, że nie analizujesz mojego wpisu, gdzie napisałem
    wyraźnie, że
    wszystko może odbywać się nie całkowicie bez dokumentacji, ale na żądanie

    > A jeżeli do tego czasu płatnik przestanie istnieć, bo zbankrutował?

    Raz do roku jakieś sprawozdanie wystarczy.
    Papiery zostają.

    > Takie dowiadywanie się wtedy może już zbyt długo trwać i być zbyt
    > kosztowne.

    Ubezpieczony oświadcza, że był ubezpieczony - wskazując płatnika.
    I startuje procedura. Teraz też tak działa.
    Od kiedy istniał "system" i odmawiano mojej małżonce np
    podczas wyjazdów wakacyjnych pomocy lekarskiej, to zawsze kazałem
    jej pobierać pisemną odmowę recepcjonistki/przełożonego lekarza itd
    że odmawiają świadczeń mimo oświadczenia o ubezpieczeniu z podaniem NIP
    płatnika.
    Może z innych powodów, ale to zawsze działało i to już jeden szczebel
    powyżej recepcji.

    Jak również -- płatnik może się ulotnił, z tego czy innego
    > powodu.

    Czyli zakładasz kiwanie systemu.

    > Znasz jakiś rzeczywiście działający zakład ubezpieczeń, który nie
    > zakłada ubezpieczonym kont w systemie, nie gromadzi informacji o
    > zakresie i warunkach ubezpieczenia, a jedynie W Razie Potrzeby sięga do
    > dokumentacji przechowywanej u kogoś?

    Tak. Niemcy - deklaracje a raczej informacje miesięczne są zbiorcze jak
    u nas kiedyś.
    Dopiero roczna rozpiska z detalami.
    Ubezpieczony ma numer (coś jak nasz pesel) i na to się powołują.
    Kwestia czy składki ktoś opłaca jest wtórna - tak jak pisałem
    nikt się nie odważy na kanty, bo "cywilnie" byłby trupem do końca życia.
    W innych krajach nie wiem jak jest, ale sądzę, że
    może być podobnie. Raz do roku jakiś zrzut danych.