    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Sat, 21 Mar 2015 21:26:45 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Założenie działalności
    <5507de0e$0$2191$65785112@news.neostrada.pl> <meav3g$fh3$1@dont-email.me>
    <38435b72$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <1639899663$20150321162122@squadack.com>
    <550d9641$0$8380$65785112@news.neostrada.pl>
    <1884329462$20150321172637@squadack.com>

    On Sat, 21 Mar 2015, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Pierdol się! Nie po to przez dziesiątki lat płacę składki, żeby na
    > stare lata zdychać z głodu w imię twoich pojebanych pomysłów.

    Ale to nie jest kwestia "pomysłów", przeciwnie - ich braku.

    Zdajesz sobie, mam nadzieję, sprawę z tego gdzie są *nasze* składki,
    Twoje, moje i większości czytelników grupy?

    Bo jak idzie o wersję z "młodymi zdolnymi", to sprawa jest pozaskładkowa
    a podatkowa raczej (znaczy że po skonsumowaniu należnej nauki wybyli
    zarabiać tam gdzie są zarobki, bez obowiązków "za naukę").
    Ale nie licz, że oni będą "na nas/dla nas" zarabiać.

    > Sprawdź DOKŁADNIE budżet tej organizacji i przestań pieprzyć głupoty.

    Ależ masz 100% racji i... jej nie masz.
    Oczywiście, że problemem nie jest jeden czy drugi "pałac z marmuru".

    Ale juz fakt, że "z worka" pieniądze są wypłacane "na specjalnych
    zasadach" już może (być problemem), prawda?
    No to (wobec przymusowości składek) pytaniem jest, czy "specjalne
    zasady" jednak nie są "mafijną organizacją", w której boss po
    uważaniu rozdaje "wspólne pieniądze".

    BTW: dla porządku przypomnę, że często widywani w roli turystów
    emeryci z pewnego znacznie bogatszego kraju, też miewają
    "emerytury specjalne".
    Właśnie jedna grupa zawodowa z wielkim hukiem strajkuje z powodu
    ich obcięcia.
    Przy okazji wyszedł jeden, jakże nieważny szczegół: otóż "u nich"
    emerytury specjalne są fundowane PRZEZ PRACODAWCĘ!
    Zeznaję niniejszym, że mechanizm w którym zażyczenie sobie "emerytur
    specjalnych" działa w ten sposób, że do wieku emerytalnego
    pracodawca płaci emeryturę i składki (tak jakby pracownik nadal
    pracował), a dopiero potem ZUS, owszem, miałoby ręce i nogi.

    Jak myślisz, byłaby *WTEDY* w polskim ZUSie nadal "dziura", czy już nie?

    <OT> no tak, ale w .de taki mechanizm działał już przed wojną, i wcale
    nie jestem pewien czy dopiero przed drugą - pracownik niezdolny do
    "trudnej", na ogół dobrze płatnej pracy, nie szedł na rentę, tylko
    - ponieważ to zakład musiał mu płacić - dostawał jakąś lżejszą
    robotę, przy której zakład musiał dopłacać tylko różnicę w pensji
    (aż do emerytury!)
    I owszem, pracownik z urwaną z wypadku ręką nie był na rencie(!) lecz
    pracował - na przykład w recepcji, "na bramie" w biurze przepustek
    itp</OT>

    pzdr, Gotfryd