    Date: Sat, 21 Mar 2015 21:54:10 +0100
    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Założenie działalności
    <5507de0e$0$2191$65785112@news.neostrada.pl> <meav3g$fh3$1@dont-email.me>
    <38435b72$0$2374$65785112@news.neostrada.pl>
    <medh3u$21m$11@dont-email.me>
    <38441348$0$2357$65785112@news.neostrada.pl>
    <meei31$21m$12@dont-email.me>
    <550b15b2$0$2211$65785112@news.neostrada.pl> <mefbrt$4be$1@dont-email.me>
    <550bb0bb$0$2192$65785112@news.neostrada.pl> <meic4b$m39$2@dont-email.me>
    <550d3ab4$0$2204$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d5b9d$0$26812$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d869c$0$364$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d8d65$0$8390$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d95ec$0$8380$65785112@news.neostrada.pl>
    <550d9fea$0$8370$65785112@news.neostrada.pl>
    <550dbb60$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
    <550dc717$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>
    <550dc9ed$0$2205$65785112@news.neostrada.pl>
    <550dcd41$0$2205$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 21.03.2015 o 20:57, cef pisze:

    > Uważam inaczej.

    I masz do tego prawo. To jednak nie powód do osobistych ataków.

    > To ZUS się dowie i zajrzy do papierów.

    Jak do nich dotrze...

    > Papiery nie umierają.

    Taaa... A jak gość miał w nich burdel, bo się nie znał? Bo popełniał
    błędy? Albo jednak umierają, bo gość był samotny i zanim ZUS dotarł, to
    dalsza rodzina wypierdzieliła wszystko na śmietnik... Możliwości jest
    multum, a proponowane przez ciebie działania operacyjne ZUSu kosztowne i
    trudne.

    > A teraz jak jest nieprzytomny, to oczywiście nie udzielają pomocy.

    udzielają. Ale mogą sprawdzić w Ewusiu czy jest ubezpieczony.

    > A po co ubezpieczonemu ta wiedza?

    No właśnie po nic, bo ma konto u ubezpieczyciela i w nim informacje. Jak
    mam konto w PZU w II filarze, to też mam swoje konto i tam spływają
    składki. I wiadomo co kto i jak.

    > Ewuś działa jak chce - czyli niezbyt.
    > Jak potrzebowałem dla rodziny karty EKUZ to pobrałem wypis ze stanu
    > konta w ZUS - żeby miec podkładki do NFZ, ale okazało się, że oni mają
    > w swoim systemie co innego i żona nie jest ubezpieczona (mimo, że z
    > moich deklaracji i
    > stanu zgłoszeń w ZUS wynika co innego)
    > Więc mam w d... ich rezerwę i pora się nauczyć, że SŁOWO i PODPIS
    > ma swoją wartość.

    No widzisz... Czyli jednak nie wierzysz w takie automatyczne systemy.

    > Numer może miec jak pesel nadany bez związku z ubezpieczeniem.

    No jak bez związku, to jak ma się na niego powoływać przy leczeniu?

    > Wg mnie mógłby działać tak system, że dopiero za zakończone okresy pracy
    > u danego pracodawcy się składa jakieś dane a do tego czasu powołuje się
    > na numer,
    > który wg oświadczenia jest ubezpieczany.

    A jak się okaże, że nie jest? I nie tylko z powodu kantów (choć te
    przecie też nie można wykluczyć), ale z powodu pomyłki, błędu,
    nieświadomości itp?

    To, co mówisz, jest bez sensu. Jaki problem w tym, żeby jednak konto u
    ubezpieczyciela założyć i warunki ubezpieczenia określić z góry?