    From: armar <a...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zamiana mieszkania a podatek...
    Date: Mon, 29 Dec 2008 11:19:10 +0100

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > On Sun, 28 Dec 2008, armar wrote:

    > Zmień punkt siedzienia - to naprawdę *nie* była zamiana.
    > Wg prawa zamiana jest wtedy, jak jedną rzecz zamieniasz na inną
    > rzecz - może być mieszkanie na mieszkanie.
    > Zamiana rzeczy na pieniądze (i później pieniędzy na rzecz) to
    > "sprzedaż" (i później druga).

    Gotfryd, ja wiem, że według prawa nie była.
    Powinna była podpisać umowę zamiany mieszkania z jakimś pośrednikiem?
    Wiem, że prawo mamy nielogiczne, ale jak sprzedasz KM A200
    i kupisz A200, to ja Ci powiem, że zamieniłeś sobie aparat na nowszy.
    Skłamię? (pomijam sens takiej zamiany ;))

    > Przepisy w przeszłości przewidywały taki myk, że można było
    > *przy sprzedaży* zadeklarować w US, ze pieniądze przeznaczy się
    > później na zakup nowego mieszkania - ale nie pamiętam, czy
    > jeszcze w 2007 mialo to zastosowanie.

    Chyba właśnie nie ma... :(

    > Spróbuj przejrzeć archiwa grupy:
    > http://groups.google.pl/advanced_search?num=100
    > ....dobierając interesujące Cię "okienko" dat, raczej z pewnym
    > zapasem w obie strony (i zwracając uwagę jakiego terminu dotyczą
    > opisy).

    Dziękuję, poszukam :)

> [...]
    > nieruchomościach ma obowiązek zapłacić go u notariusza, bo bez tego
    > notariusz nie ma prawa podpisać "papierów" więc notariusz już
    > sprawdził, czy kwota była dobra).
    >
    > Odłóż sobie przepisy o PCC ad acta, bo ten podatek prawdopodobnie
    > jest prawidłowo rozliczony (w obu transakcjach).
    >
    > Masz na głowie podatek dochodowy, ktory (o ile przyjdzie go
    > zapłacić) może być w znacznie wyższych kwotach.
    > I jest problem - bo ze względu na stosowanie różnych przepisów
    > do różnych terminów czynności może się okazać, że najprędzej
    > info dostaniesz (odpłatnie) u doradcy *który się na tym zna*

    Ci, którzy za to pieniądze biorą nie potrafią tak wyjaśniać jak Ty
    (choć być może dobrze liczą).
    Może powinieneś zamieszczać numer konta w stopce? ;)

    --
    Pozdrawia Marek