    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Zaniżanie cen na oprogramowanie
    Date: Mon, 20 Oct 2008 14:34:02 +0200

    Tristan pisze:
    > No ale wtedy im znów nie spasuje do kasy całkiem, więc musiało by być
    > utopione bez śladu, ale wtedy licencja no i ja mam problem z Weszło, a nie
    > wyszło.
    Jak to? A z pamięcią, obudową, dyskiem itd problemu nie masz? Przecież
    podstawą "rozchodu wewnętrznego" jest ta mistyczna specyfikacja, w
    której ujmujesz co tam włożyłeś, a klient nawet o tym wiedzieć nie musi,
    że konstruując ten zestaw wsadziłeś mu 7 opasek samozaciskowych, 2
    wentylatory fi 92, metr taśmy klejącej, dysk, program jakiśtam itd - to
    wszystko sobie wpisujesz do specyfikacji wg której obliczasz ile klient
    ma zapłacić (oczywiście + swój narzut) i na tej podstawie fakturę
    wystawiasz.

    > No właśnie dlatego musi być dany program na fakturze do komputera. Akurat w
    > tym momencie jest to komp + pakiet office OEM. Niestety klient ma schizy i
    > nie chce OpenOffice'a. Zraził się za czasów wersji 1.0 i nie umiem
    > przewalczyć.
    Ja dorzucam "gratisowo" do każdego komputera zainstalowanego już
    openoffice (aktualny, za chwilę już 3.0), nawet tam gdzie kupowany jest
    MS office, i jak się później okazuje - wielu klientów nieświadomie lub z
    pełną premedytacją często używa właśnie OO zamiast MS, bo _niektóre_
    rzeczy wygodniej/szybciej/lepiej się robi, a ms - tylko do tego gdzie
    innego wyjścia nie ma. Ale to już OT.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173