eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiZaniżona cena na fakturze na samochód kupiony w komisie. › Re: Zaniżona cena na fakturze na samochód kupiony w komisie.
  • Data: 2008-02-27 21:44:44
    Temat: Re: Zaniżona cena na fakturze na samochód kupiony w komisie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 Feb 2008, Jurand wrote:

> [...]
    [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    > Stary, czy Ty masz jakiś problem z głową? Nic nie pisałeś, że nie ma
    > oszustwa? A napisanie "NIe MA TO NIC WSPÓLNEGO Z BYCIEM OSZUSTEM" to co niby
    > znaczy?

    Że nie jest.
    Oszustwo to jedno (i mogło być), to czy dana osoba jest oszustem
    to drugie (i z opisu wynika że nie jest).

    Jeśli "równy koleś" nie miał z tego żadnej korzyści, to co najwyżej
    popełnił przestępstwo pomocnictwa (a nie miał współudziału w oszustwie).
    Po prawdzie pomocnictwo w przestępstwie jest karane *jak* dane
    przestępstwo, ale samo tym przestępstwem nie jest.
    Pomocnik mordercy nie jest mordercą, obrazowo mówiąc, sam ręki nie
    przyłożył i jakby zrobiono tylko to, co on (pomocnik) zrobił, to
    NIC by się nie stało (jak pomógł wbijać nóż w ofiarę to już nie
    jest pomocnikiem, lecz współsprawcą).
    Siedzieć może iść tak samo, *szczególnie* jeśli jego zachowanie mocno
    ułatwiło działanie "właściwego" przestępcy.
    IMO z opisu wynika dokładnie taki przypadek.

    pzdr, Gotfryd